Gå til innhold

Musikk: Trance/techno: FL studio - første sang


Anbefalte innlegg

Hei!

Har laga min første sang i FL studio. Er bare halvferdig med den, men trenger tilbakemeldinger.

Vet ikke hvilken sjanger jeg kan plassere den inn under, men er vel noe trance/techno greier?

Kom med kritikk til hva som kan forbedres og endres på. Er helt ny i dette programmet, så ta det litt i betrakning til vurderingen. Kan ikke mye, men kommer seg vel etterhvert :p

Takker for de som tar seg tid til å høre og skrive tilbakemeldinger :)

 

Sangen kan lastes eller høres online her :

 

http://boomp3.com/listen/brkgb3l/nihility

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt gjennom sangen , notene var greie, veriasjonen er kanskje litt for stor, instrumentene og kvaliteten ble for dårlig. Jobb mer med det. ( Jeg tar hensyn til at dette er første sangen i FL) til å være det så er dette ikke så værst , du trenger å jobbe litt mer med Fl og lære deg det grunnleggende. Etter tid kommer det av seg selv :)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt gjennom sangen , notene var greie, veriasjonen er kanskje litt for stor, instrumentene og kvaliteten ble for dårlig. Jobb mer med det. ( Jeg tar hensyn til at dette er første sangen i FL) til å være det så er dette ikke så værst , du trenger å jobbe litt mer med Fl og lære deg det grunnleggende. Etter tid kommer det av seg selv :)

Takker for svar! :)

Hvordan kan jeg få bedre kvalitet på det?.. Hva gjør jeg gale siden det blir for dårlig kvalitet? :p

Vet det ble mye variasjon, men laget den for å prøve litt forskjellig. Dessuten synes jeg det er kjedelig med for mye likt :p

Lenke til kommentar
Det der var hverken trance eller techno :)

Nei, sikkert ikke :p

Jeg har ikke peiling på slik musikk.. Spiller og hører på black metal, så er ikke erfaren innenfor dette området for å si det slik :p

Er ikke meg som har skrevet Trance/techno på emneteksten, det har noen andre administratorer gjort tror jeg :p

Lenke til kommentar

Bra variasjoner til rundt 1:28. Fra rundt 1:30 har du prøvd på en såkalt "breakdown" der du tar pause fra de 4 akkordene som frem til 1:28 blir spilt kontinuerlig. Det er bra. Variasjon. 

 

Hvis du hører godt nok merker du at sangen skurrer innimellom (bl. a. i melodien mellom 28 og 31 sekunder). Dette kommer av at volumet er for høyt. Skru ned volumet slik at volum-meteret ikke går helt opp. Hver gang volummåleren når høyre kant får du som oftest en skurrelyd. Også kalt peak.

 

El-gitaren blir litt for hard, også her burde du skru ned volumet litt, eller som andre har nevnt, legge til effekter.

 

Sangen bør absloutt ikke være så mye lengre hvis du ikke tilføyer noe nytt til sangen.

 

Så hvis du lager en litt bedre slutt, legger på litt effekter, fikser skurringen, legger til andre effekter/lyder/bakgrunnslyder og fortsetter med etterarbeidet, så kan denne sangen bli bra!

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Dette her var mye bedre enn det jeg noen gang har fått til:P Har ennå ikke skjønt helt hvorodan man lager det ennå, vanskelig...

Hehe, jeg er også helt ny på dette. Men har lyst å lære meg det. Er gøy :D

Btw, har lagt en ny versjon av sangen, som jeg synes er mye bedre enn den første. Mye mer originalitet og bedre sammensatt føler jeg nå :p

Men fikk ikke helt til det med effektene, men det fikses i neste omgang :) har skrudd ned volumet i programmet, så man må skru litt mye opp på sangen. Skurrer ikke nå tror jeg :p

Fikk et mer folk-preg på sangen nå ;)

 

 

Hør sangen her:

 

http://boomp3.com/listen/by6azgyay_e/inhility-new-version

 

Glad for tilbakemeldinger ;)

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis det er noen her ute som vil lære meg ordentlig (eller nesten ordentlig) hvordan man bruker dette programmet så er de hjertelig velkommen. Har programmet og noe nexus greier som man visstnok burde ha. Så da er det bare å sende meg en pm;)

 

Sangen er forresten bedre nå synes jeg;) Fikk litt lyst til å bruke den i en video jeg holder på å lage nå, men hvis du ikke vil så gjør jeg det ikke. Si ifra hvis det ikke er greit, og lykke til videre med skapelsen av vår kjære musikk!

Lenke til kommentar
Hvis det er noen her ute som vil lære meg ordentlig (eller nesten ordentlig) hvordan man bruker dette programmet så er de hjertelig velkommen. Har programmet og noe nexus greier som man visstnok burde ha. Så da er det bare å sende meg en pm;)

 

Sangen er forresten bedre nå synes jeg;) Fikk litt lyst til å bruke den i en video jeg holder på å lage nå, men hvis du ikke vil så gjør jeg det ikke. Si ifra hvis det ikke er greit, og lykke til videre med skapelsen av vår kjære musikk!

Takk for det :D

Bare å bruke så mye som du vil.. Ingen problem.. hadde vært morro å sett videoen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...