Gå til innhold

Tenkte å bestille i kveld. Setter veldig pris på om noen kan se over om det er noen større problemer her.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Holder på å oppgradere den gamle maskina mi for noen få tusen. (maks 3500)

oppsettet på den gamle er:

Hovedkort: Abit IC7-MAX3

Ram: 2 stk Corsair XMS4000 DDR500 512 MB

Strømforsyning: Fortron-Source 400W Ultra Quiet, 12cm fan/noise killer

Skjermkort: Gainward Geforce FX 5950Ultra/Ultra-1800 XP VIVO 256 MB

Harddisk: 2 stk Hitachi Deskstar 7K250 250 GB SATA i raid 0

Prosessor: Intel Pentium 4 3.0E GHz (Prescott)

Kjøler til prosessor: Swiftech MCX478-V + vifte på toppen.

Kabinett: Lian Li PC-6099

DVD spiller/recorder: Samsung SH-S182D

Har foreløpig planer om å bytte ut følgende:

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3

Cpu: Intel Core 2 Duo E8400

Ram: Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1024)

Skjermkort: EVGA GeForce 8800 GT

Lurer da på om PSU jeg har på den gamle vil fungere til dette oppsettet, eller om jeg må ha en litt kraftigere en.

Dersom noen har noen andre forslag eller andre deler som er bedre å bytte til, setter jeg pris på alle innspill. Tenkte som sagt å klare meg med rundt 3500, men kan strekke meg litt til dersom jeg kan få mye ytelse for noen få kroner til. :)

Dette er en maskin som skal kunne brukes til litt diverse (gjerne kunne kjøre dagens spill, men ikke nødvendigvis på maks).

Holder på å bygge en annen maskin til kun gaming https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73352

Så blir den jeg bruker primært til det.. derosm noen ser noen problemer med det oppsettet, er det forresten bare å komme med det også :)

Takker på forhånd for all hjelp.

Endret av blaaskje
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tillater meg en liten bump her... ønsker primært svar på om den psu jeg har fungerer med det oppsettet. hadde håpa å få avgårde bestillinga før jeg gikk til køys ;)

Skrevet

Strømforsyningen bør holde. Hadde da vært flott å få en lenke til den.

Ellers så ser det greit ut. Forholdsvis optimalt når det kommer til pris/ytelse.

Det gamer oppsettet ser litt overdådig ut! Regner med/håper du i alle fall venter til høsten med den, til de nye grafikkortene og priskuttet fra Intel kommer. Kanskje DDR3 synker litt i pris også.

Skrevet
Strømforsyningen bør holde. Hadde da vært flott å få en lenke til den.

Ellers så ser det greit ut. Forholdsvis optimalt når det kommer til pris/ytelse.

Det gamer oppsettet ser litt overdådig ut! Regner med/håper du i alle fall venter til høsten med den, til de nye grafikkortene og priskuttet fra Intel kommer. Kanskje DDR3 synker litt i pris også.

Takker for raskt svar..

Her er linken til den gamle psu'n

https://prisguiden.no/product.php?productId=19438

anngående den nye maskina, så venter jeg på de nye skjermkorta til ati og nvidia ja.. dersom de nye nvidia korta blir markant bedre enn ati korta, er det mulig jeg bytter hk og kjører 2 nye nvidia kort i sli på den..

Skrevet

Ser greit ut det nye oppsettet der. Fortron leverer helt ok strømforsyninger så den bør holde til den nye hardwaren.

Skrevet

Ok. takker så mye for all hjelp.. Den ocz strømforsyninga du linka til der så jo forsåvidt bra ut, så slenger med en sånn en og, så burde det vel gå glatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...