Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop slår seg ikke av eller på


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I dag når eg skulle slå på pcen, etter at den hadde vert i dvalemodus i ca 6 timer så ville den ikke skru seg på eller av. Lyset som viste at maskinen var p ålyste men skjermen var svart og viftene gikk ikke, og det var heller ikke lys i musikk play/stop knappene på sida på maskinen.

 

I et desperat forsøk tok eg ut betteriet og drog ut strømledningene. Da eg prøvde å slå på maksinen igjen startet vifta og alle lysene som er på maskinen blei det lys i. Men så etter et par sekunder begynte vifta og lysene å slå seg av sakte som om strømmen forsvant gradvis.

Etter å gjenta dette et par ganger så slo maskinen seg til slutt på som den skal og den funker som den skal nå.

 

Det er ikke første gang dette skjer med maskinen min. Eg har en Acer aspire 5920g .

 

Noen som har noen ide om hva som kan vere galt?

Endret av Druingz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme pc og har akkurat de samme problemene. Når jeg prøver å slå på pcen etter en hvilemodus eller dvalemodus, nekter pcen bare å gjøre noe som helst. slå av og på funker ikke, vekke den til live ved å ta opp sjermen, heller ingenting skjer.

 

Etterhvert så fant jeg ut at det hjalp å vente, kan ta opp til 5 min etter at jeg trykket på av og på knappen, før pcen gjør noe som helst. Etter de 5 min så pleier den som regel å våkne til live, kommer den ikke da, så drar jeg bare batteriet ut. Var veldig plagsomt, men har endret det slik at pcen aldri går i dvale eller hvilemodus, den slår bare av sjermen.

Endret av jonna123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...