Gå til innhold

Lagre spillesker i kjølig rom, vil eskene bli skadet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spillesker til Nintendo 64 spill som jeg ønsker å ta vare på, men jeg har litt problemer med plass. Vil eksene bli skadet hvis jeg oppbevarer de i et rom som er ganske kjølig? Det er et kjellerrom som ikke har noen varme. Vil det eventuelt gå greit å lagre papir i det samme rommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at slik form for lagring (papp, papir, magasin osv.) lagres best tørt og mørkt.

Så jeg tror en luftavfukter ville vært viktig å installere (tror de er ganske store, nesten som et lite kjøleskap) om lagringen din er seriøs... For ellers vil antageligvis samlingen morkne, bli myke og bulkete over tid.

Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor mye luftfuktighet du har der nede, kanskje låne deg en måler av noen?

PS: Har kjellerommet noen form for ventilasjon? ... Hvis ikke er det et veldig stort faresignal for at lagring vil gå dukken over tid.

Skrevet

Om det attpåtil er snakk om minusgrader i rommet vil jeg advare mot lagring. Om det for sette seg dugg, og da frost på eskene, blir de garantert ødelagt etter kort tid.

Skrevet

Det blir ikke minusgrader i rommet og det er ikke unormalt fuktig (ikke som jeg har merket iallfall). Den eneste ventilasjonen som er der, er en ventil på veggen. Jeg tar ingen sjanser så jeg kommer til å se om jeg kan finne en tryggere plass å lagre eskene, takk for hjelpen alle sammen :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...