Gå til innhold

Skal kjøpe Macbook Pro. 256 mb eller 512 mb grafikkort?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe MBP fra usa. Det jeg lurer på er om jeg trenger 15" med kraftigere grafikkort eller om det vil holde med 256 for mitt bruk.

 

Dette skal den brukes til:

- litt spilling

- mye filmtitting

- mye internett

- høre på musikk

- se bilder

- word

 

Vil jeg få merkbart bedre ytelse i OSX med bedre grafikkort? Jeg skal uansett oppgradere RAMen til 4gb. Jeg ser for meg at dette blir den siste datamaskinen jeg kjøper de neste 5 årene. Oppgraderer jeg til 512 mb grafikkort (og automatisk til 2.5 ghz prosessor) koster det meg 2500 kr.

Endret av lunic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktene går om ny modell, og det kan være interressant i forhold til komplett penryn-platform og ikke bare CPU. Det ventes også at de nye modellene vil hente en god del fra MacBook Air, hvilket skulle tilsi vesentlig bedre byggkvalitet...

 

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

 

Guiden er ikke nødvendigvis pålitelig - Eksempelvis er Apple's serie av skjermer overmoden for oppdatering. Men dagens MacBook Pro design går definitivt mot slutten, og har du anledning til det - så anbefaler jeg deg å vente. Vanligvis har det ikke så mye å si, men ettersom man kan forvente bl.a. bedre batteritid osv....

 

Det hele avhenger av om man har anledning - og hvorvidt man fester lit til ryktene. De liker jo å slippe saker før universitetene osv starter i USA....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...