Gå til innhold

Klarer denne strømforsyningen denne pcen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører noe av det samme selv. Du bør oppgradere till 600 w da skjermkortet drar sinnsykt mye strøm under heavy load.

 

Fet vifte, bruker den selv. Zalman er meget bra.

 

Ellers kjører jeg en mist psu på 600 w. Meget fornøyd da den er ganske stille og full av umf. Corsair er også høy kvalitets psu som skal være ganske stille.

 

viktig poeng. 600 i forhold til 450 er toppen 200 spenn forskjell. Better safe than sorry ;)

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

Zalmann 9500 er gammel, overpriset og bråker på full guffe, men den klarer å kjøle en E8400 uten problemer - men det finnes mange som er bedre og billigere, som f.eks OCZ Vendetta/Vendetta2, Xigmatek 1283, Coolermaster 212, Gigabyte G-Power II Pro for å nevne noe. Med mindre du er helt sikker på at du skal kjøre SLI (2 skjermkort) så ville jeg valgt et annet hovedkort også. Og ja, 450W blir i minste laget, greit å ha litt å gå på.

 

EDIT: Hvorfor E8500? E8400 er betydelig rimeligere og klokker like bra.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Jeg byttet nylig ut min MIST500W med en Corsair 750W. Jeg er ikke en av dem som står for å anbefale folk PSU'er som er "total overkill", men jeg anbefaler heller med tanke på fremtiden. PSU'en er nok den viktigste komponenten du skal ha og det er store sjanser for at den vi leve lenge både i dagens oppsett og kanskje neste maskin.

 

Ta derfor litt høyde på at din HW vil bli mer og mer strømkrevende, men hold deg innenfor budsjett. Det er mitt tips. Tror nok at du vil få det der til å gå rundt med en 450W'er, men det kan kanskje bli noe knapt under stor belastning.

 

EDIT:

Zalman VAR bra en gang i tiden, men viftene deres har blitt noen realle bråkebøtter og jeg vil derfor anbefale deg en Scytje Ninja+ eller TRUE kjøleren.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Zalman VAR bra en gang i tiden, men viftene deres har blitt noen realle bråkebøtter og jeg vil derfor anbefale deg en Scytje Ninja+ eller TRUE kjøleren.

 

Godt mulig da min zalman er ett par år gammel. Den bråker iallefall fint lite og da har jeg klokka 3 ghz duelcore til 3,3 og den holder seg rund 70 grader. Det følger med en kontroller man kan skru ned hastigheten på. Når det er sagt tror jeg det er bedre at du hører på de andre da de virker mer oppdatert på kjølefronten :)

Lenke til kommentar
70 grader med en dual core er MYE på 3.3ghz, hadde selv 9500 med E6600 for leeenge siden, 9700 er forøvrig et enda dårligere kjøp.

Zalman er overpriset og oppskrytt, selger i bøtter og spann på navnet.

 

70 grader er ikke spess mye. Må huske at jeg ikke kjører vifta på full pupp, da jeg vil ha den relativt stille.

 

som smmenligning ligger en stock 8800 ultra på 90 grader splitter ny.

Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenligne et skjermkort med en prosessor!

 

70c med en såpass lett overklokk er mye med en kjøler i den prisklassa.

 

 

Ikke mye for å få en stille vifte. Igjen det finnes sikkert mange bedre vifter nå - 2 år siden kjøp....

 

 

Jo, det kan sammenlignes da prosessorer tåler stort sett samme varme blant de senere modellene (husker en gang i tiden jeg hadde 50 grader (samme vifte) med en ca 10% oc. Peak på rundt 120 grader går nesten greit. Klokka ned min og satte ned vifte for å få støy/performance i god harmoni. Har hatt den langt kjappere, men synes ikke det var vært det i forhold støy/performance igjen.

 

 

Satser på vannavkjøling når jeg får spenn :D

 

Vi kan sikkert kverulere i evigheter om OC og tempratur. Nå har jeg jo allerede sagt at han bør høre på andre om vifter da jeg ikke har sjekka nye vifter på en stund.

 

Ellers disser du jo bare maskina jeg kjører, og ser ikke helt poenget ditt. Hvordan hastighet jeg kjører på vifte i forhold til oc har jo litt med saken å gjøre. Pross funker jo ikke noe bedre med 15 grader enn med 70 (iallefall ikke merkverdig). Maskinen min er stabil.

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...