Gå til innhold

AoC: Melee classes og pvp skill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hepp!

Før dere blir fornærma så vil jeg allerede nå påpeke at jeg ikke påstår noe som helst, jeg er genuint nysgjerrig. Så over til spørsmålet :)

Når det gjelder melee klassene i AoC, kreves det egentlig noen ferdigheter for å spille med dem? Det virker som om man bare løper til en fiende og trykker divrese komboer til han er død. I tillegg ser det ut til at i hvertfall 5 av klassene (alle soldatklassene + asassin + barb) gjør akkurat dette.

Når det gjelder andre klasser som f.eks ToS PoM Demo Necro osv så må man i hvertfall blande litt CC og løping unna fiende osv inn i kampene.

Føler liksom at man kan gjøre melee kamper i blinde... (Med mindre man møter en av de overnevnte da, da må man vel prøve å løpe etter dem)

Jeg regner med at mange kommer til å mene at jeg tar totalt feil når det gjelder dette, så jeg håper at noen som har spillt melee klasser et stykke på vei kan fortelle meg hvorfor det _ikke_ er slik jeg beskriver. (Jeg tenker mest på PvP, men si gjerne noe om PvE også)

Nok en gang vil jeg påpeke at jeg ikke har peiling på dette, det er bare det inntrykket jeg har fått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel omtrent like mykje å passe på som andre klasser.

Velge riktig target.

Bytte targets i rett øyeblikk for å gjør mest mulig skade.

Ikkje overextende.

Beskytte casterane.

Ikkje la seg kite.

osv. osv.

Skrevet
Har vel omtrent like mykje å passe på som andre klasser.

Velge riktig target.

Bytte targets i rett øyeblikk for å gjør mest mulig skade.

Ikkje overextende.

Beskytte casterane.

Ikkje la seg kite.

osv. osv.

Men dette handlet altså om tanking, og der skjønner jeg at det er mye å gjøre. Jeg snakket kanskje mer om 1v1 pvp eller noe slikt, eller i hvert fall litt mer uorganisert pvp.

Skrevet

Merkelig, for jeg har fått et helt annet inntrykk.

Mitt inntrykk er at det er mye vanskeligere å spille en melee class. Melee combos krever at man ikke bare klikker comboen, men også at man slår i riktig retning i riktig rekkefølge. Casters står bare på avstand og trykker på spellsene sine, så utfører de seg selv. Mulig jeg er helt på jordet her, men det er i alle fall mitt inntrykk så langt ...

Skrevet
Men dette handlet altså om tanking, og der skjønner jeg at det er mye å gjøre. Jeg snakket kanskje mer om 1v1 pvp eller noe slikt, eller i hvert fall litt mer uorganisert pvp.

Hæ, tanking?, tenkte vel heller på organisert PvP.

I 1vs1 må vel gjerne melee klasser gjøre mykje meir enn casters. Du må jo faktisk jobbe for å ta ned en target, mens en caster må, i dei fleste tilfelle, burste ned motstanderen eller legge seg ned å dø.

I uorganisert PvP gjør alle akkurat det samme : zerg, zerg, zerg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...