Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo 96, anlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en Ford Mondeo 96 mod, som jeg hadde planer om og skaffe meg et greit anlegg til. rundt 6-7 lapper elns.

Problemet er at jeg har lite peiling på det greine her, og ihvertfall når det kommer til montering. Har jo klikket meg rundt på en del steder og lest og sett en del på bil steroe'r men kan noen forklare meg åssen man faktisk skal få det til og passe i bilen? dem høytalerne er jo så forbanna små i forhold til de store uforma orginal greine i mondeoen? Og åssen i huleste få tak og legge kabler rundt i bilen uten at du skal trekke dem tvers over føre setet?

vet dette høres veldig nabb ut men asså en gang må være det første ait?:p

btw; vist det er noen som vet om noen rundt Fr.stad. Sarpsborg, halden etc som monterer stereo for en billig penge så ville det hjulpet :)

på forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De høytalerne som sitter i dørene er 5X7";)

Har du spiller fra før du kan bruke? hvis ikke ville jeg lagt inn en del penger i en god spiller og så resten etterhvert.

Er det sedan eller stv?

Det er Sedan, sitter en grei nok spiller i den. bluetooth og mp3 osv. men sikker på at det er 5x7 ? fordi dem er jo helt misforma , er jo ikke no form på dem lissom, går på en måte litt på tvers og ja i det hele tatt :p

Skrevet

Beklager å "stjele" tråd et øyeblikk...

Men er det plass til å installere 6x9" i mondeo'n sine 5x7" brønner i fordørene?

Tenker spesielt på Polk Audio db-691...

OT: du kan jo vurdere det samme. Har hørt mye bra om de Polk høytalerne og de koster ikke mer enn 2k. Da har du litt penger igjen til headunit til 2k og forsterker til 2k. Burde holde i første omgang og så kan du utvide etter hvert.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det er plass til 6x9 i original hullene. Men har hørt at noen må kutte litt i døra og borre nye skruehull, men det spørs vel på høyttaleren.

elevlol: Hulla til høyttalere foran og bak er dønn like, og det sitter egentlig like høyttalere i alle dørene. Antakeligvis så har han som har hatt bilen før deg bytta høyttalere selv. Hvis du skal ha 6,5" som er det folk pleier å ha på bra komp.sett, så får du kjøpt overganger på brl og sikkert andre steder som gjør at disse høyttalerene passer perfekt i originalhullene.

Kabler legger du i kanalene på begge sider av bilen. Bare å løfte av lista ved føttene og løsne på dekslet så skjønner du hva jeg mener:) Disse går helt bak til bagasjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...