Gå til innhold

Hvorfor JEG hater MTU og skifter abonnement idag


Anbefalte innlegg

Selv om jeg i utgangspunktet var svært positivt innstilt til MTUs mobiltilbud har jeg nå fått nok. Dråpen var at sjefen på jobben var litt småirritert for at telefonen min var avslått når han ringte meg. ( Noe den ikke var) Mistanken falt raskt på MTU som tidligere har levert tjenester en gang iblant. Jeg har fem gode grunner til å skifte abonnement

 

1 kundeservice tar aldri telefonen

 

2 jeg ringte til kundeservice ca èn time i April og ble fakturert for dette

 

3 ...selv om jeg har fått en mail hvor det stod at alle kunder som hadde ringt kundeservice i April skulle få avslag for dette

 

4 og dermed fikk jeg en regning på 700 kroner, som er dobbelt så mye som jeg pleide å ringe for( med Combitel) og dobbelt så mye som fastprisen på 399

 

5 Og prisen er ikke en gang sammenlignbar med produktet de leverer, for

 

6 sms sendt fra spesialnumre- f.eks jobbens ekstravaktvarsling, 1881 og passord for "min side" på MTUs hjemmeside kommer aldri fram.

 

7 meldinger jeg sender, kommer ikke alltid fram

 

8 folk som ringer meg får ofte " nummeret du ringer er ikke tilgjengelig" selv om telefonen er slått på og har fullt batteri.

 

9 Dersom en samtale derimot kommer igjennom- skjer det i halvparten av tilfellene at det blir helt stille både for den som ringer og for meg. Dette gjelder særlig oppringing fra fasttelefon

 

10 Husket jeg å nevne at MTU suger ape?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplever mange av de samme problemene du nevner, i tillegg får jeg en hakkelyd i alle samtaler jeg ringer. Har også bestilt nytt abb, men er dessverre ikke over på TalkMore før 6 Juni. Post og Teletilsynet burde virkelig gjøre noe med MTU, har ikke opplevd annet enn problemer som kunde.

 

Det verste var at MTU ikke fungerer i utlandet, de hadde INGEN roamingavtaler når de startet opp, noe som betydde at telefonen ikke fungerte i andre land. Dette ble det heller aldri opplyst om! Når jeg sendte de mail rundt 5 Mai (når jeg befant meg i Malta og ikke hadde tilgang på telefon) så fikk jeg svar en uke senere om at det problemet med at jeg ikke hadde dekning i malta skulle være fikset.

 

Når jeg dro til malta 2 uker senere så funket heller ikke telefonen!!

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at jeg nå har skiftet fra MTU til Onecall. Jeg hadde samme problemer som deg! Og det var dårlig dekning hele tiden, og jeg bor i Oslo!

 

Jeg nekter å betale noe faktura. De har ikke krav på å ta betalt for et produkt som ikke fungerer slik det skal;)

 

BRENN MTU :devil:

Lenke til kommentar

Leverer de ikke spesifisert faktura??

Er det overhode lov?

Du kan ikke betale for noe du ikke vet hva er?

Jobber du for eksempel som elektriker, kan du ikke sende en faktura i måneden hvor det kun står "div jobb 40 000,-"

Kommer ikke til å betale min faktura før jeg får spesifisering.

Hvis jeg syntes min faktura virker tvilsom og jeg ikke får det ved første henvendelse, vil jeg bare svare at hvis jeg ikke får det så bestiller jeg portering til en annen operatør øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

MTU lanserer Min Side

På min side vil du kunne finne spesifisering av din mobilregning samt kunne bestille en kopi av faktura. Du finner link til Min Side i menyen til venstre på www.mtu.no . Etterhvert vil du også kunne endre annen informasjon samt bestille tjenester.

 

Har fulgt lenge med på debatten angående mtu nå, og ser at den har stilnet betraktelig i forhold til mars/april da mtu tydeligvis dreit på draget på alle mulige punkter.

 

Fungerer ting og tang nå, siden det ikke er så mye blest rundt opplegget? Kan man vurdere å bytte til mtu eller bør jeg vente litt lenger? Hørest ut som de fleste sliter med å få kontakt med kundeservice, noe som er meget negativt. Er det ellers andre ting man opplever som dårlig? Utover problem med 4 sifrede sms sentraler og dårlig dekning?

Lenke til kommentar
Fungerer ting og tang nå, siden det ikke er så mye blest rundt opplegget? Kan man vurdere å bytte til mtu eller bør jeg vente litt lenger? Hørest ut som de fleste sliter med å få kontakt med kundeservice, noe som er meget negativt. Er det ellers andre ting man opplever som dårlig? Utover problem med 4 sifrede sms sentraler og dårlig dekning?

Alle de problemene som er nevnt over sliter flere med den dag i dag. Jeg har til stadighet problemer med at folk som prøver å ringe meg ikke kommer frem. Dette problemet blir jeg derimot kvitt når jeg går over til TalkMore neste uke.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke merket noen forskjell siden mine kort begynte å virke for over en måned siden.

Foruten at gprs nå virker i Telenor nettet da.

Har ikke vært i kontakt pr telefon med kundeservice men på mail så går det ihvertfall like tregt, dvs ingen respons overhode.

Fortsetter det slikt så kommer jeg til å bytte leverandør ved første seriøse problem.

Lenke til kommentar

Har byttet og det at det er litt stillere betyr bare at det er litt mindre problemer, men fortsatt laaaaaaangt igjen til at alt er løst. Så jeg ville nok ventet en god stund til før jeg ville gått for MTU, de andre har begrensninger på 3000 minutter men det er faktisk ganske mye du skal ringe da, og er du under det så kan du få like billige abonnement andre steder. Selv gikk jeg for Mobildeal sin extrem, betaler litt mer, men har også 3000 mms og sms og en tlf som fungerer igjen jippi :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har mtu som bredbånd leverandør men kunne aldri tenkt meg det som mobilleverandør. Slike erfaringer ekrefter jo bare det, markedet er ikke åpent for små aktører som ikke klarer rette feilene sine.

Lenke til kommentar
TIL ALLE SOM VURDERER MTU:

 

IKKE GJØR DET!!!

DETTE ER EN USERIØS AKTØR

SOM ALDRI BURDE VÆRT I DETTE MARKEDET!!!

Registerte deg bare for å få ut det? :D

 

Syntes ikke MTU er useriøse, men de har kasta seg litt kjapt ut i markedet.

Burde testet litt mer først, men de stresset sikkert litt for å være først ute med fastpris.

 

Har også selv et MTU abonnement som ikke er så mye i bruk pga problemene de har, men jeg liker og følge utviklingen.

Lenke til kommentar

JEG GJØR OPPMERKSOM PÅ AT INNLEGG KUN BESTÅENDE AV STORE BOKSTAVER KAN OPPFATTES SOM SKRIKING, OG GJØR DET VANSKELIGERE Å LESE. SLIKE INNLEGG VIL RISIKERE Å BLI SLETTET, NOE SOM KAN HEMME EN DISKUSJON.

 

VÆR VENNLIG, bruk kun store bokstaver der det passer inn.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt noen å skaffe seg et MTU-abonnement før 2009. Det ser ikke ut som om de har kontroll på noe annet enn regningene de sender ut. Har hatt litt kontakt med noen fra kundeservice på mail. Men de har ikke engang klart å svare på spørsmålene mine. De svarene jeg har fått er enten; det må jeg spørre noen andre om, eller "nå er problemet løst. Lykke til videre i livet" Og så er problemene like uløste. Utrolig synd, egentlig. For jeg hadde svært gode erfaringer som combitel-kunde og hadde store forhåpninger til MTUs nye mobilabonnement.

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp nå. De har enda ikke klart å fikse sms-bug'en som gjør at man ikke kan sende til/fra Ventelo og mms fungerer ikke. Videre opplever jeg tilstadighet at dekning faller ut midt i oslo og gprs på mtu-nettet er kjepetreigt. Jeg har bestilt nyt onecall abonnement nå. Sorry mtu, kanskje jeg kommer tilbake senere.

Lenke til kommentar

Nå vurderer jeg å åpne en ny tråd med tittelen; " fornøyelige opplevelser med MTUs inkompetanse". Jeg har gjentatte ganger forsøkt å få passord til "min side" på MTUs hjemmesider så jeg kan sjekke faktura. Problemet er bare at man må få tilsendt passord på sms.

Og tross gjentatte forsøk har det ikke kommet en eneste sms med passord.( forøvrig samme problem som med 1881 og lignende nummer).

 

Men da jeg skiftet til Onecall igår- hva dukket opp i innboksen? Jo, melding fra MTU med passord til "min side"!

 

MTU er så ustabilt at de burde legge ned aktiviteten et par måneder til de har fått skuta på rett kjøl. Hvis ikke hele skuta synker etter sommeren da. Lurer på hva aksjonærene tenker om MTU?

Lenke til kommentar
..

Men da jeg skiftet til Onecall igår- hva dukket opp i innboksen? Jo, melding fra MTU med passord til "min side"!

..

:!:

 

 

Tydlig at de fortsatt sliter en del ja .. Blitt litt stille rundt MTU i det siste, mulig de fleste har portert seg bort alt.. mange som bruker MTU om dagen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...