Mr_A Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Hei! Vurderer og kjøpe D200 får den jo til under 7000 hos MPX. Ønsker derfor og høre litt om hvordan de som har kjenskap til D200 synes det er. Jeg har i dag et D50 kamera. Er litt usikker på om D200 blir for avangsert eller om det er grit i bruk? Er ingen exspert på dette, men har iallefall kommet over Autostadiet...
Bruker-93156 Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Jeg gikk fra D50 til D200 i høst. Syns ikke det er for avansert, gjorde alt manuelt på D50 uansett. D200 til D300 derimot...
abraxa Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Det ligger mengder av informasjon om dette kameraet her på forumet. Anbefaler et søk på d200, så finner du nok det du lurer på.
Kristallo Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Det er så avansert som du gjør det til. Det fungerer fint på full automatikk samtidig som du har mulighet til å gjøre instillingene selv.
sn0dig Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Det er så avansert som du gjør det til. Det fungerer fint på full automatikk samtidig som du har mulighet til å gjøre instillingene selv. Full automatikk (mao grønn firkant) funker det ikke særlig bra på, siden man ikke kan velge den modusen.
Mr_A Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Skrevet 29. mai 2008 (endret) Hei! har dette objektivet i dag. Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC ASP Nikon hvordan vil dette fungere på D200. hva slags objektiv bør jeg eventuelt kjøpe. P.S. budskjettet er ganske stramt:( skal kjøpe en 50mm 1.8f, hørt mye bra om det Endret 29. mai 2008 av Mr_A
urkis Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 Hei! Siden du sier du har kommet over autostadiet så tror jeg at D200 blir et flott kamera å videreutvikle deg som fotograf med. Ikke et vondt ord om D50 men det er nå engang slik at det er mer moro med et kamera som er solid bygget og veldig kvikt i responsen. Det er mange dedikerte knapper til forskjellige funksjoner slik at du slipper å gå inn i menyer for å endre innstillinger til stadighet. Til under 7000 er kameraet et funn! Jeg har hatt mitt D200 i 18 måneder og er heldigvis fortsatt veldig fornøyd. Du skriver at du har 50mm 1.8 og Sigma 12-200. Jeg har selv 50mm 1.8 og det er som alle sier et objektiv som er særdeles bra til prisen, og det er ypperlig på D200. Jeg har Nikons 18-200 med VR og den er også god, selv om det er et kompromiss-objektiv. Fint reiseobjektiv! Mange kritiserer D200 for masse støy på ISO-verdier over 800. Noe er berettiget men en ting som er viktig å huske: Eksponér korrekt! Et undereksponert bilde vil fylles av støy når du prøver å dra eksponeringen opp i Photoshop eller lignende programvare. I mine øyne er det bare en hake ved D200 og det er at den sluker batterikraft. Så skaff deg et ekstra batteri med en gang du kjøper! Lykke til! Hilsen Øivind Hei! Vurderer og kjøpe D200 får den jo til under 7000 hos MPX. Ønsker derfor og høre litt om hvordan de som har kjenskap til D200 synes det er. Jeg har i dag et D50 kamera. Er litt usikker på om D200 blir for avangsert eller om det er grit i bruk? Er ingen exspert på dette, men har iallefall kommet over Autostadiet...
Kristallo Skrevet 29. mai 2008 Skrevet 29. mai 2008 har dette objektivet i dag. Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC ASP Nikonhvordan vil dette fungere på D200. hva slags objektiv bør jeg eventuelt kjøpe. P.S. budskjettet er ganske stramt:( Jeg ville lagt pengene i nye objektiver istedet for nytt kamera og heller ventet en stund med å kjøpe nytt kamera. Uansett burde du prøve å fortelle hvorfor du vil ha nytt kamera og hva du synes er problemet med det du har. Da blir det mye lettere å gi råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå