Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooterhjelp: Piaggio Zip?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med denne?

Det er den som er mest aktuell for meg nå. Den er billig (12,900,-), ser bra ut og jeg har hørt at den kjører bra. Kan umulig være den beste når den er såpass billig, men så lenge den kjører i 45 km/t er det greit for meg ;p Det viktigste for meg er at den er stabil (ikke må fikses annenhver uke), grei å kjøre og ellers en grei scooter.

Bilde:

http://www.angliamotorcycles.co.uk/files/2...0zips%20002.jpg

Den jeg har sett på er 4-takt.

Jeg har prøvesittet på den, men ikke kjørt. Tror den er grei for meg, da jeg er ganske liten (161 cm). Vanlig sittehøyde på den, men liten og søt scooter ;p

Ellers tror jeg Piaggio er et godt merke. Det er jo de som eier Vespa og flere andre merker, og har visstnok holdt på i 60 år. Italiensk design ser jo flott ut, og virker bra.

Tekniske data

* Motortype: 2-takt og 4 takt, 49 ccm

* Kjøling: Luft

* Effekt (Hk): 4,5

* Girkasse: Trinnløs aut.

* Starter: Elektrisk + kick

* Bremser - foran/bak: Skive/trommel

* Sittehøyde (mm): 790/820

* Hjuldimensjon foran: 100/80-10

* Hjuldimensjon bak: 120/70-10

* Vekt (kg): 82

Så.. Noen som har noen erfaringer med den, eller noe å si om Piaggio, scootere eller annet generelt? Se gjerne på de tekniske dataene.

Takk for all hjelp! :)

Videoannonse
Annonse

Veldig fin scooter, har selv kun prøvd 2 takter Zip, men har selv en 4 takter i vespaen. 2 takteren drar muligens litt bedre, mens firetaktsmotoren bruker mindre bensin. Toppfarten er omtrent den samme, men varierer dog fra scooter til scooter..

Zipen er behagelig og god å kjøre, praktisk å bruke, er fin og se på, hva mer trenger du? :) Zipen er vel kanskje den scooteren som i den prisklassen drar best.

Anbefales å kjøpe en Piaggio scooter, er bra kvalitet, og mange verksted som kan fikse dem! De holder seg dessuten godt i pris.

Noe mer du vil vite?

• 1 år senere...
Jepp, R&B : )

Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^

Kom med tilbakemeldinger Jannekake : ) Gjerne noen bilder og :p

Haha, glemte å gi tilbakemelding.. Er kjempefornøyd med den :) Skal dessverre selges nå fordi jeg flytter, men en veldig god scooter til å være så billig.

• 4 uker senere...
Jepp, R&B : )

Skal gi tilbakemelding på den. Får den torsdag-fredag, og så vet jeg ikke hvor lang tid det tar å fikse med omregistrering og forsikring. Men snart klar. ^^

Kom med tilbakemeldinger Jannekake : ) Gjerne noen bilder og :p

Haha, glemte å gi tilbakemelding.. Er kjempefornøyd med den :) Skal dessverre selges nå fordi jeg flytter, men en veldig god scooter til å være så billig.

Post-answer 2 år etter. Nice... :!: Bil snart da tenker jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...