stoneyboy Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Hej svejs, sitter i disse dager å setter sammen komponenter til en ny pc, og har et spørsmål angående skjermkort. Kortet jeg har tittet på er XFX GeForce 8800GTS 650M (2xDVI/HDTV/HDCP) som jeg vil da komble opp mot mitt nye Sony Bravia W4000 tv for film o.l. Men så vidt jeg vet er det ikke en direkte hdmi port på gpu-en, så jeg tenker det må gå via dvi-en med en hdmi konverter, men er dette en god måte å sende singnalet på ? Så er det et problem med at jeg også skal kjøre twin view med to monitorer, så da blir begge DVI portetene opptatt, og da gjenstår vell bare s-video ut utgangen. Noen som har litt peil på hd tilkoblingen som kan forklare litt mer og om min tiltenkte teknikk fungerer ? Tusen takk ^^
wiak Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 (endret) Hej svejs, sitter i disse dager å setter sammen komponenter til en ny pc, og har et spørsmål angående skjermkort. Kortet jeg har tittet på er XFX GeForce 8800GTS 650M (2xDVI/HDTV/HDCP) som jeg vil da komble opp mot mitt nye Sony Bravia W4000 tv for film o.l. Men så vidt jeg vet er det ikke en direkte hdmi port på gpu-en, så jeg tenker det må gå via dvi-en med en hdmi konverter, men er dette en god måte å sende singnalet på ? Så er det et problem med at jeg også skal kjøre twin view med to monitorer, så da blir begge DVI portetene opptatt, og da gjenstår vell bare s-video ut utgangen. Noen som har litt peil på hd tilkoblingen som kan forklare litt mer og om min tiltenkte teknikk fungerer ? Tusen takk ^^ Kan anbefale ATI Radeon HD 3870, har selv en Sony 40W2000 som den funker perfekt med via HDMI adapteret som fulgte med, får til og med lyd! vis du vil ha noe raskere går ATI Radeon HD 3870 X2 eller de nye Radeon HD 4850 eller 4870 når dem kommer om en månde på Sony KDL-40W2000 har du bare 1080p på HDMI, ikke på Component (max 1080i), S-video er for dårlig kvalittet alså standard oppløstning og analog du kan sette ATI Catalyst til 1920x1080 50hz og Sony i "Full Pixel" vis du har flere skjermer kan du koble opptil 4 stk via DVI eller HDMI på et 3870 X2 som ASUS sin model med 4 stk DVI ut! denne har 4 stk DVI, så du har mulighet for 1xHDTV via HDMI>DVI, 2 skjermer via DVI https://prisguiden.no/product.php?productId=89209 Endret 28. mai 2008 av wiak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå