Gå til innhold

Samsung SGH-U900 Soul


Anbefalte innlegg

Samsung SGH-U900 Soul

 

Noen som har erfaringer med denne mobilen? Ser de fleste nettbutikkene får den inn (antatt) 30. mai (om 3 dager :)). Har selv tenkt til å bestille meg en slik en etter jeg så annmeldelsen på mobileburn.

 

EDIT: Hvis denne kjøpes gj. en norsk nettbutikk er man garantert å få med norsk T9? På Pixmania sin side er ikke norsk nevnt i listen over språk. Pixmania ser ut til å være en fransk butikk, så jeg lurer på om de norske nettbutikkene vil få en versjon med norsk T9 - noen som vet?

 

SGH-U900 i Prisguiden

 

post-121116-1211889903_thumb.jpgpost-121116-1211889910_thumb.jpg

 

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som en solid bygget telefon, ikke noe slark i skyvemekanismen eller knapper som vingler. Det er tight og pent. Trykkskjermen tar litt tid å vende seg til, men det fungerer bra så langt.

 

Skjermen er klar og fin og er standard stillt inn på middels lysstyrke så man har mye å hente ved å skru opp styrken skulle man ønske det. Både FM-radio, gmail, mms og surfing fungerte straight out of the box ;>

Lenke til kommentar

jeg har også bestilt denne, først gjennom pixmania. Det har ingenting av norske fasiliteter.......så jeg avbestilte den

Så bestilte jeg hos cdon som skulle være først ute, de fikk aldri tak i den så jeg avbestilte igjen......

Nå har jeg bestilt hos komplett.no , men selvsagt så sent at den ikke har forlatt butikken og sikkert ikke blir sendt før mandag......

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har engelsk firmware på min kjøpt på eBay for snart 2 mnd'er siden.

Kunne noen med Norsk språk på sin U900 taste inn *#1234# og poste resultatet her? skal stå noe som: U900DXHD1

 

Hadde vært flott å kunne fått lagt inn norsk språk på min. Lei av å skrive aa ae oe i meldinger :)

Lenke til kommentar
Har engelsk firmware på min kjøpt på eBay for snart 2 mnd'er siden.

Kunne noen med Norsk språk på sin U900 taste inn *#1234# og poste resultatet her? skal stå noe som: U900DXHD1

 

Hadde vært flott å kunne fått lagt inn norsk språk på min. Lei av å skrive aa ae oe i meldinger :)

 

U900XBHD1

Lenke til kommentar

Telefonen er veldig bra den på det meste.

Småting jeg irriterer meg over

- ikke meldingslyd på mail

- Begrensninger på kalenderen(som max antall bursdager,avtaler etc)

- Vanskelig å bruke touch skjermen i solys(forsvinner)

- blir lett småripete på skjerm og deksel

- noen som finner % på kalkulatoren?

- Svak høytaler(både på samtaler og musikkavspilling)

- Får ikke valgt ringelyd på headsett om mann bruker det og ingen meldingslyd i det hele tatt(her er nokia konger)

 

Ellers er jeg veldig fornøyd, glimmrende kamera,musikkspiller,rds radio,toch knottene reagerer perfekt,flott å se til osv osv

 

Alt i alt en telefon og anbefale fra min side

Lenke til kommentar

Fekk telefonen i forgårs og eg er også meget fornøgd. Einaste eg lurer på er om nokon har tips på kordan eg kan overføre mine kontaktar frå min SE K750 til denne telefonen. Har prøvd å sende alle kontaktane via pcen som .vcf fil, men finner ikkje fila på U900 når den er mottatt.

 

Edit: Ser ut som kontaktane kom automatisk inn i telefonlista så problemet er løyst. :)

 

Eller alle nummera kom ikkje inn på telfonen likevel. Eg såg ikkje godt nok etter. Beklagar all editering her... Noken som kan hjelpe?

Endret av arv
Lenke til kommentar

har hatt min telefon nå i 5 dager... er vel ganske fornøyd,

eneste som irriterer meg er volumet når jeg snakker med folk.. hører ikke en dritt, så må bruke handsfree eller sette på høytaler... elendig dritt ... volumet går fra en skala fra 0-7 , haddet det gått videre til 10 så hadde jeg kanskje vært fornøyd..

har alle andre det slik med sin telefon ? eller er det min det er noe gale med..?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er så skeptisk til LG, ikke mange som anbefaler dem. Og siden du har hatt den så kort tid, så kan den jo vise seg og ikke holde mål den heller. Du var jo veldig fornøyd den første tiden med Soul også. Men liker ikke at det blir mye riper på Soul. Hadde vært greit å høre fra dere andre med Soulen også.

Lenke til kommentar

Min har firmware U900CVHD3 som er norsk. Men den er brandet av Telenor, og er låst..

 

Noen som kjenner til en måte å åpne den på uten å ha en åpen norsk firmware tilgjengelig?

 

Lengste jeg har kommet er siden her som forklarer navnet på fw jeg trenger, men jeg har ikke klart å finne noen enda.

 

Jeg vet at på D600 ble det laget et verktøy for å skifte ordbøker i fw (har selv øst-europeisk fw med norsk ordbok), men har ikke sett noe slikt til U900 enda..

Endret av assi4
Lenke til kommentar

Siden jeg for første gang så Samsung Soul, har jeg vært forelsket i den. Men jeg har lest diverse tester, og det som blir skrevet her inne på forumet. Dette har gjort meg usikker. I design syns jeg Soul er flere klasser over LG KF750 Secret. Men som det blir skrevet virker LG bedre på innhold. Kunne noen med kjennskap til både Soul og KF750 gitt meg en oversikt over de største forskjellene på telefonene? Om det hjelper så er jeg 16 år og satser mest på design. Som sagt, jeg er forelsket i Soul og mye skal til for å få meg til å velge en annen mobil. Noen som tar utfordringen? Hos meg står valget av ny mobil mellom de to nevnte mobilene, Samsung Soul og LG KF 750 Secret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...