Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i Bedøk VKII?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal også opp på onsdag. Ser positivt på det, det beste faget jeg kunne kommet opp i. Forberedninger er jo knall, da man får nøyaktig informasjon om hvilke temaer man må forberede. Er jo bare å notere det viktigste fra disse temaene på notatarket man kan ha med seg.

 

Edit: Noen som er interessert i eksamensoppgaver med fasit? Har noen liggende, så kan laste de opp dersom det er ønskelig.

Endret av ukjentbruker
Lenke til kommentar
Jeg skal også opp på onsdag. Ser positivt på det, det beste faget jeg kunne kommet opp i. Forberedninger er jo knall, da man får nøyaktig informasjon om hvilke temaer man må forberede. Er jo bare å notere det viktigste fra disse temaene på notatarket man kan ha med seg.

 

Ja, herlig med forberedninger. Bare dumt vi får det dagen før og ikke mange dager i forveien. :D

Jeg er rimelig dårlig i Bedøk, så jeg er fornøyd om jeg bare står på eksamen. :)

 

Jeg skal også opp på onsdag. Ser positivt på det, det beste faget jeg kunne kommet opp i. Forberedninger er jo knall, da man får nøyaktig informasjon om hvilke temaer man må forberede. Er jo bare å notere det viktigste fra disse temaene på notatarket man kan ha med seg.

 

Edit: Noen som er interessert i eksamensoppgaver med fasit? Har noen liggende, så kan laste de opp dersom det er ønskelig.

 

Ja, fint om du kunne lastet de opp. Vi har fått noen, men..

Og forresten, jeg klarer ikke åpne noen av modellene på min egen PC, hva mangler jeg?

Lenke til kommentar
Fra før av har jeg OpenOffice, pluss at jeg lastet ned modellene fra okforlaget.no, men klarer ikke åpne noen av de.

 

Vil tro det kan ha noe med de macroene som brukes i ferdigmodellene, har ingen som helst erfaring med OpenOffice

 

Kjedelig å ikke kan regne hjemme. Må dra på skolen i morgen for å få regnet litt.

Lenke til kommentar

Åh, herlig, endelig respons :)

Takk for både oppgaver og fasit ukjentbruker!

Har du regnet igjennom, eller har du sett igjennom? ;)

Jeg for min del må bare lære meg å skrive litt mer, ellers var bed.øk rimelig greit å komme opp i.

Lenke til kommentar
Åh, herlig, endelig respons :)

Takk for både oppgaver og fasit ukjentbruker!

Har du regnet igjennom, eller har du sett igjennom? ;)

Jeg for min del må bare lære meg å skrive litt mer, ellers var bed.øk rimelig greit å komme opp i.

 

For å være helt erlig har jeg ikke gjort noen av delene enda. Norskeksamen i morgen som har holdt meg opptatt. Føler egentlig at jeg har god kontroll på det meste i faget, så begynner nok ikke å øve så voldsomt før jeg har fått forberedelsesdelen. Tenkte jeg skulle se om jeg ikke fikk regnet gjennom et eller to sett i forkant av eksamenen.

Lenke til kommentar

Flere som har fått forberedelsesdelen? :)

 

Jeg sitter her og ser gjennom årets privatisteksamen. Er en oppgave med markedstilpasning.

 

 

Mengde/Pris

50/10000

100/9500

150/9000

200/8500

250/8000

300/7500

350/7000

400/6500

 

Variable kostnader = 4500 per stk

Faste kostnader = 550 000 per år

 

"Gjør nødvendige beregniner, og vis markedstilaspning, overskudd og dekningspunkt i et diagram."

 

 

Sliter med å sette inn tallene på riktig plass..

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar
Flere som har fått forberedelsesdelen? :)

 

Jeg sitter her og ser gjennom årets privatisteksamen. Er en oppgave med markedstilpasning.

 

 

Mengde/Pris

50/10000

100/9500

150/9000

200/8500

250/8000

300/7500

350/7000

400/6500

 

Variable kostnader = 4500 per stk

Faste kostnader = 550 000 per år

 

"Gjør nødvendige beregniner, og vis markedstilaspning, overskudd og dekningspunkt i et diagram."

 

 

Sliter med å sette inn tallene på riktig plass..

 

Ikke så vanskelig. Først fyller du bare inn 550 000 kr i driftsuavhengige FTK(er som oftest driftsuavhengige når du ikke får oppgitt noe annet)

Deretter fyller du bare inn mengde og pris nedover

Så merker du av for VTK og tar 4500*mengden og fyller inn der

Lenke til kommentar
Flere som har fått forberedelsesdelen? :)

 

Jeg sitter her og ser gjennom årets privatisteksamen. Er en oppgave med markedstilpasning.

 

 

Mengde/Pris

50/10000

100/9500

150/9000

200/8500

250/8000

300/7500

350/7000

400/6500

 

Variable kostnader = 4500 per stk

Faste kostnader = 550 000 per år

 

"Gjør nødvendige beregniner, og vis markedstilaspning, overskudd og dekningspunkt i et diagram."

 

 

Sliter med å sette inn tallene på riktig plass..

 

Ikke så vanskelig. Først fyller du bare inn 550 000 kr i driftsuavhengige FTK(er som oftest driftsuavhengige når du ikke får oppgitt noe annet)

Deretter fyller du bare inn mengde og pris nedover

Så merker du av for VTK og tar 4500*mengden og fyller inn der

 

Takkl skal du ha. :)

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...