Gå til innhold

Nytt vifteløst skjermkort.


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere mitt Gigabyte GeForce 7600 GT Silent Pipe II til noe med litt mer futt i, men jeg vil fortsatt helst ha det vifteløst.

 

Jeg har kikket på Sparkle GeForce 8800 GT 1024 MB Cool Pipe 3 og PowerColor Radeon HD 3870 512 MB SCS3, men er redd for at Sparkle kortet kan bli litt i varmeste laget (i følge reviews jeg har lest) og Radeon kort har jeg rett og slett ikke noe erfaring med, så jeg stiller meg litt skeptisk.

 

Jeg prata med en herremann på DigitalImpuls som mente at 8800GTS kortene til nvidia var så og si lydløse, men jeg mistenker at jeg har litt høyere terskel for lyd enn andre.. Jeg har 3 120mm vifter i kabinettet mitt nå (4 med psu vifta) og resten er ribber, så boksen er ganske lydløs og jeg vil gjerne at den skal forbli det. :)

 

Er det noen som har erfaring med noen av disse kortene og kan si meg hva som er bra og hva som bråker eller ikke (av de som har vifte). Kom gjerne med anbefalinger om det er noe jeg har oversett (kvalitet over pris)!

 

 

PC-en ellers (det har kanskje litt å si):

 

Asus A8N32-SLI Deluxe

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg det Sparkle kortet, bare i 512mb.

Det blir veldig for varmt hvis du ikke har god nok luftstrøm.

Før jeg monterte vifte ved kortet kom kortet opp i 120*C etter ca 10 min på load.

Nå kommer det max opp i 60*C load (satte inn en nexus 80mm vifte på 1500rpm).

 

Sånn ser skjermkortet ut i datan min:

201725.jpeg

(Heatpipen vil nok være omvendt vei for deg, siden jeg har BTX hovedkort :thumbup: )

 

Kortet er ellers veldig bra og virker solid :) .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...