Gå til innhold

Ønsker tips til valg av AoC server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aller først ønsker jeg at noen AoC eksperter beskriver litt om forskjellen på PvE, PvP og RP servere.

Jeg har inntrykk av at PvE er vanlige servere hvor spillere primært samarbeider eller ihvertfall ikke motarbeider hverandre. Målet er å løse quests og man kan samarbeide med andre. Er det riktig?

PvP servere virker på meg som servere som er mer brutale hvor grupper av spillere kan slåss mot hverandre etc. Fokus her er å få kontroll over deler av verden istedet for primært å løse quests? Er det korrekt.

RP servere virker på meg som servere hvor folk treffes for å prate sammen og rollespille istedet for å være fokusert på å gå opp i level og løse quests. Er det rett?

Om det jeg har skrevet er rimelig korrekt så passer PvE servere best for meg. Jeg liker ikke å måtte passe meg for andre spillere som liker å drepe og plyndre nye spillere. Jeg ønsker å møte motstand fra NPC'er, monstre etc. ikke andre spillere. Så langt har jeg valgt Bori serveren. Er det noen forskjell på de ulike PvE serverne? Eller er det ett fett hvor man registrerer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker også PVE best av den grunnen. Hater ganking, så istedenfor å whine på forum og bli gretten fordi jeg ikke får queste i fred roller jeg pve. :)

Kan alltids spille PVP minigames når jeg vil alikevel.

RP servere er nok for de som liker å leve seg litt vel inn i spillet.. Men er nok endel ganking og drit der og.

PVP er jo ganske forskjellig på AoC i forhold til WoW mtp. at alle kan drepe alle istedenfor å ha factions.. Kunne jeg aldri levd med. :p

*EDIT*

Målet er nok det samme på alle serverene, fortest mulig/casual opp til 80 og så kjøre på med endgame.

Endret av vgard
Skrevet

jeg har ikke fått spillet enda (håper for guds skyld det kommer i morgen), men mener du har satt det opp noenlunde rett, selv om det kanskje er satt litt på spissen^^

en ting folk kanskje bør ta med når de velger server, er om de vil på en ny eller gammel (ea) server. spesielt hvis du tenker pvp.

ellers vet jeg ikke om noen spesielle forskjeller på serverne, men har jo ikke startet enda:P

skal forresten selv spille på bori, siden jeg kjenner folk der, så det blir nok helt sikkert den beste serveren etter hvert;)

Skrevet
RP servere er nok for de som liker å leve seg litt vel inn i spillet.. Men er nok endel ganking og drit der og.

Jeg vil tro at de som roller på RP servere i stor grad vil gjøre det for å unnslippe tenåringer. Og man velger man RP-PVE, i stedet for RP-PVP, så tenker jeg vi finner den eldste spillegruppen.

Vil jeg tro da, fremdeles spekulasjoner, men det vil kanskje vise seg etter hvert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...