Gå til innhold

Age of Conan anmeldelser


Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

canavasman, Min subscription i AoC løp ut for en måneds tid siden, er mulig det var enda nyligere og. Det jeg kan si er at jeg har aldri vært borti et så ustabilt spill før, spillet pleide å tvinge maskinen til omstart innen et minutt var gått. Jeg trodde det var noe galt med den nye maskinen jeg kjøpte men bortsett fra Age of Conan har jeg ikke opplevd noen problemer med den enda. Pcen har oppetid på sikkert en måned snart og er stabil.

Eneste jeg rakk å gjøre før spillet krasjet var å se at absolutt alle soner jeg dro til hadde 1 instance, ingen områder hadde 2 eller flere instancer oppe. Ble litt teit med et singleplayer spill med månedskontigent som endatil ikke virket, de fleste gratis onlinespill er jo ti ganger bedre.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For folk flest er age of conan den største floppen ever og et drittspill av uante dimensjoner,

 

Sagt det før og sier det igjen, en slik påstand vitner om total uvitenhet på området.

 

Og Pycnopodia:

 

Merkelig at du har så store problemer, jeg hadde ikke så store problemer ved launch, og ikke engang i beta.

Lenke til kommentar
For folk flest er age of conan den største floppen ever og et drittspill av uante dimensjoner,

 

men som sagt kjenner et par som absolutt syns det er kjempeartig enda, men det ser jeg som i at de tydeligvis ikke har hatt så mye erfaring fra andre mmo, eller generelt bare har elendig smak :)

 

Skjønner meg ikke helt på dere som tydeligvis ikke har annen agenda enn å hate Funcom og fortelle verden hvor forferdelig dårlig AOC er. Jeg kan fortelle mye om hvor dårlig jeg synes WOW er, men jeg gidder ikke. Jeg liker AOC og det holder for meg. Folk er heldigvis forskjellig!

Lenke til kommentar
Det er da jævlig synd, tidenes norske spill, og norges største gamer nesttside har ikke tid til å annmelde det....de burde tatt seg tid.

 

Burde skamme seg.

 

Tid har de sikkert men viljen mangler kanskje? Det er ikke vanskelig å forstå hvorfor, hadde jeg som nordmann vært ærlig spillanmelder ville ikke jeg hatt så veldig lyst til å anmelde spillet heller. Iallefall ikke i dets nåværende form.

 

Eventuelt alle i redaksjonen spilte opp til lvl20 og så orket ingen å lide videre.

 

Det er jobben deres, og spiller ingen rolle om de har vilje til det eller ikke. Er en del dårlige spill som har blitt gitt ut, som likevel blir anmeldt.

 

Og du har vel ikke den beste peilingen på hvilken stand spillet er i per dags dato, så hold kjeft.

 

Forbanna troll...

 

Troll og troll flu blom, det er nok heller bitre folk som enda skal knipe i seg skammen i å enda henge der eller?

 

For folk flest er age of conan den største floppen ever og et drittspill av uante dimensjoner,

 

men som sagt kjenner et par som absolutt syns det er kjempeartig enda, men det ser jeg som i at de tydeligvis ikke har hatt så mye erfaring fra andre mmo, eller generelt bare har elendig smak :)

 

 

Jeg blir alltid så varm i hjerte når det dukker opp nok en dust med enerett på hva jeg skal mene om noe som helst. Burde i grunn trashe dette eksemplet av wowwus neandertalus, men historien vil vise at jeg hadde rett og han hadde gjort i buksa si.

Lenke til kommentar
For folk flest er age of conan den største floppen ever og et drittspill av uante dimensjoner,

 

Sagt det før og sier det igjen, en slik påstand vitner om total uvitenhet på området.

 

Og Pycnopodia:

 

Merkelig at du har så store problemer, jeg hadde ikke så store problemer ved launch, og ikke engang i beta.

 

Jeg syntes ikke det er merkelig, spillet er ganske ustabilt. Dersom du tester AoC på en hel rekke ulike maskiner vil du legge merke til at svært mange av maskinene vil slite med problemer av en eller annen art, mens de ikke har problemer med andre oppgaver. Det er ikke tvil om at det er spillet som forårsaker problemene.

Lenke til kommentar

Pycnopodia:

 

Gi meg ETT spill som ikke har hatt samme problemet?

WoW skapte da BSOD i sin tid når det ble lansert også ved visse HW "setups".

 

Du hadde problemer og andre ikke, slik vil det alltid være ved et nytt spill. Eneste du kan gjøre er å gjøre spillutviklerne klar over din egen situasjon, men du er vell heller den som klør seg i hodet og skjønner nada hvor du da ender opp som den "whitebitch'en" du den dag idag står frem som på diverse forums.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Jeg syntes ikke det er merkelig, spillet er ganske ustabilt. Dersom du tester AoC på en hel rekke ulike maskiner vil du legge merke til at svært mange av maskinene vil slite med problemer av en eller annen art, mens de ikke har problemer med andre oppgaver. Det er ikke tvil om at det er spillet som forårsaker problemene.

 

Jeg har ihvertfall testet på 4 forskjellige oppsett sålangt uten å ha noen av de problemene du beskriver.

 

Men har hatt problemer i spill som f.eks. Stalker Clear Sky og Red Alert 3 uten at jeg sitter og rakker ned på disse spillene i flere måneder. Jeg tar meg en tur på nettet og ser om andre har samme problemer og prøver å finne en løsning på en konstuktiv måte, og dette skjedde med både SCS og RA3.

Lenke til kommentar
Pycnopodia:

 

Gi meg ETT spill som ikke har hatt samme problemet?

WoW skapte da BSOD i sin tid når det ble lansert også ved visse HW "setups".

 

Du hadde problemer og andre ikke, slik vil det alltid være ved et nytt spill. Eneste du kan gjøre er å gjøre spillutviklerne klar over din egen situasjon, men du er vell heller den som klør seg i hodet og skjønner nada hvor du da ender opp som den "whitebitch'en" du den dag idag står frem som på diverse forums.

 

Sist gang var når jeg oppgraderte PC'en og åpnet opp AoC-kontoen for å vise grafikken til en venn. Helt ny hardware, nyformatert PC, helt ferske drivere. Masse forskjellige feil og problemer - i Age of Conan. Grafikken var bra og frameraten like stabil som på CS1.6, men etter en kort stund (fra 5 sekunder til 1 minutt).

 

På en nyformatert maskin med helt nye deler og drivere er det begrenset hva jeg kan gjøre for å feilsøke, utover å skru ned alle grafikkinnstillinger ned til minimum, slå av alle effekter og lyd. Det er et sjansespill om pcen din takler Age of Conan eller ikke, du må ha litt flaks. Men det skyldes helt sikkert den kanonbra programmeringen som er gjort i spillet.

 

Hvis du syntes AoC ikke hadde mye problemer med hardware-feil så kan du jo tro det og ta feil, men det er ganske mange som vet bedre.

Lenke til kommentar

Tok du en kikk overhodet på AoC forumene? Det var aldeles ikke masse tråder om at PC'en her og PC'en der ikke funket som det f.eks var ved WoWs forum når det kom ut.

 

Det vil ALLTID være problemer ved visse HW konfigurasjoner når det gjelder nye spill. Det eneste du kan gjøre er å trekke pusten dypt og si hva som skjer med spillet samt gi dem din HW setup, noe du tydelighvis ikke gjorde, ettersom alt som står i den trange nøtta di er å syte og "whine", som du jo har gjort fra dag 1.

 

Jeg har da hatt problemer selv jeg, og det viste seg å være ram feil, en feil som kom mye hardere frem i AoC-beta, enn i andre spill. Det var blandt annet et par ganger om dagen at pc'en kunne "hikke" i CoD4 f.eks, noe som jo plaget meg, men ikke noe jeg gadd bry meg om ettersom det skjedde så sjeldent. Men da jeg fikk større problemer med AoC så ville jeg finne ut av dette og jeg som sakt kom frem til at det var RAM feilene. Etter dette opplevde jeg aldri CoD4 "hikkene" igjen. Så noe var jo galt her, eneste var at AoC kanskje krevde mer av rambrikkene enn CoD4 gjorde, og det resulterte i en større "kræsj" fremfor en enkel "hikke".

 

Uansett, jeg gav funcom mitt problem, gav dem min BSOD beskrivelse, samt log, og de fikk meg til å teste ut RAM'en som jo ble min løsning.

Problemene har somregel en enkel forklaring så lenge du kikker og leter litt etter dem. Det å klage på Funcom for dårlig programmering er greit det, men da ser jeg at du også skal klage på SAMTLIGE spill som blir lansert idag, ettersom alle GARANTERT har et eller annet hull her og der i sin optimalisering. Det er altså ikke unormalt, men du kan jo være 13 år for alt jeg vet, så dette er kanskje nytt for deg?

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Du sier du hadde en hardware-feil, ikke engang jeg skylder det på Age of Conan.

Uansett, bildet som er vedlagt viser sånn ca hvordan skjermen så ut. Det var sjeldent jeg kom inn til menyen eller rakk å logge inn, og da tok det ikke mange sekunder før Funcom slo til. Var nødt å dra stikkontakten hver gang, en gang gikk sikringen. At Funcom tar betalt for produktet sitt minner meg litt om hvordan Kina krever betaling for kulen fra nærmeste familie til de som henrettes.

 

Når du sier Age of Conan krasjet og COD4 "hikket" så virker det som at du hadde for lite minne og løste det ved å kjøpe mer ram. Forundrer meg ikke om du hadde tilsvarende eller over minimumskravet for mendge ram til AoC eller kanskje tilogmed "recommended"-kravet men fortsatt trengte mer for å få hjulene til å gå rundt.

 

post-16776-1226775465_thumb.jpg

Denne skjermen kom når jeg byttet fra gammelt grafikkort til nytt grafikkort. Ettersom Age of Conan endrer på en del ting i filene (husker ikke helt hvilke) alt ettersom hvilket grafikkort du har formaterte jeg pcen og installerte Age of Conan på nytt slik at installasjonen var helt fersk med det nye skjermkortet.

 

Ellers, blant de 11 jeg var med på lan i mai for å spille Age of Conan klaget alle over en rekke bugs som at mini-kartet ble grått. En klarte ikke å starte spillet i det hele tatt og kjøpte en helt ny pc for å kjøre det, en annen virket det bra hos inntil en patch kom og ødela alt. To til likte spillet og fortsatte etter at de andre sluttet men gav opp å spille når de ble lei av CTD og BSOD. Enda en måtte sitte og spille WoW alene fordi han ikke fikk AoC til å virke. Hos de som spillet var noenlunde stabilt var ytelsen dårlig, de hadde god grafikk og framerate i andre spill men i AoC ble det møkkagrafikk med lav fps (dårlig optimalisert/skalert). Og så kommer jeg i tillegg, jeg er ikke kresen på spill egentlig og holder ut alt av bugs og dårlige greier bare det er morsomt - det er alt jeg bryr meg om. Age of Conan var dårlig på veldig mange måter men faktisk gøy (og det er vel det eneste som teller), et MMO som belønner exploitere kan en ha det mye moro med. Hver gang jeg leser om de nye exploitene angrer jeg på at jeg sluttet. Funcom har seg selv å takke når de fra release av har belønnet exploitere og uten unntak latt alle "ærlige" spillere stå igjen som taperne.

Jeg kan ikke komme på noen spill som har vist seg så ustabilt som Age of Conan, når jeg tenker antall datamaskiner det virker på iforhold til antall maskiner det ikke virker på. Det er ikke snakk om noen få enkelte hw-konfigurasjoner med problemer men et betydelig antall.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Du sier du hadde en hardware-feil, ikke engang jeg skylder det på Age of Conan.

Uansett, bildet som er vedlagt viser sånn ca hvordan skjermen så ut. Det var sjeldent jeg kom inn til menyen eller rakk å logge inn, og da tok det ikke mange sekunder før Funcom slo til. Var nødt å dra stikkontakten hver gang, en gang gikk sikringen. At Funcom tar betalt for produktet sitt minner meg litt om hvordan Kina krever betaling for kulen fra nærmeste familie til de som henrettes.

 

Ja jeg sier at jeg hadde en hardware feil, og at den kom tydligere frem i AoC enn i andre spill. Årsaken kan selvsakt være at AoC krever mer av maskinen en "whatever" spill man spilte fra før. Og denne årsaken kommer nok som oftest frem hos folk som er intetanende og som til slutt da tyr til å "whine" på lik linje som du gjør her, istedet for å faktisk prøve å finne årsaken.

 

Når du sier Age of Conan krasjet og COD4 "hikket" så virker det som at du hadde for lite minne og løste det ved å kjøpe mer ram. Forundrer meg ikke om du hadde tilsvarende eller over minimumskravet for mendge ram til AoC eller kanskje tilogmed "recommended"-kravet men fortsatt trengte mer for å få hjulene til å gå rundt.

 

Jeg byttet minne, jeg kjøpte ikke mer. Tilogmed timings og mhz var tilnærmet lik i begge settene, så jeg trur ikke det ene settet var bedre eller dårligere enn det andre, noe jeg fikk bevist ved diverse RAM-tester hvor resultatet landet 0,3 sec fra eller til.

 

Denne skjermen kom når jeg byttet fra gammelt grafikkort til nytt grafikkort. Ettersom Age of Conan endrer på en del ting i filene (husker ikke helt hvilke) alt ettersom hvilket grafikkort du har formaterte jeg pcen og installerte Age of Conan på nytt slik at installasjonen var helt fersk med det nye skjermkortet.

 

Denne påstanden her blir du nok nødt til å bevise. Du mener at spillet i seg selv endrer filer som er ment til skjermkortet? Eller kom den etter du byttet fra gammelt skjermkort til nytt? Altså kan det da hende at dine gamle drivere ikke helt likte nytt hardware?

 

Ellers, blant de 11 jeg var med på lan i mai for å spille Age of Conan klaget alle over en rekke bugs som at mini-kartet ble grått. En klarte ikke å starte spillet i det hele tatt og kjøpte en helt ny pc for å kjøre det, en annen virket det bra hos inntil en patch kom og ødela alt. To til likte spillet og fortsatte etter at de andre sluttet men gav opp å spille når de ble lei av CTD og BSOD. Enda en måtte sitte og spille WoW alene fordi han ikke fikk AoC til å virke. Hos de som spillet var noenlunde stabilt var ytelsen dårlig, de hadde god grafikk og framerate i andre spill men i AoC ble det møkkagrafikk med lav fps (dårlig optimalisert/skalert). Og så kommer jeg i tillegg, jeg er ikke kresen på spill egentlig og holder ut alt av bugs og dårlige greier bare det er morsomt - det er alt jeg bryr meg om. Age of Conan var dårlig på veldig mange måter men faktisk gøy (og det er vel det eneste som teller), et MMO som belønner exploitere kan en ha det mye moro med. Hver gang jeg leser om de nye exploitene angrer jeg på at jeg sluttet. Funcom har seg selv å takke når de fra release av har belønnet exploitere og uten unntak latt alle "ærlige" spillere stå igjen som taperne.

Jeg kan ikke komme på noen spill som har vist seg så ustabilt som Age of Conan, når jeg tenker antall datamaskiner det virker på iforhold til antall maskiner det ikke virker på. Det er ikke snakk om noen få enkelte hw-konfigurasjoner med problemer men et betydelig antall.

 

Det var helt klart et faktum at spillet ble lansert for tidlig, noe man jo så på memoryleak problemene, som blant annet forårsaket RAM problemene. Men det er IKKE poenget jeg snakket om nå.

Det folk flest hadde problemer med var bugs og ikke HW problemer som du kommer frem til her, og dette ser man da på div.forum. Det at du nå "skryter" på deg 11 inkompetente kamerater gir da jeg blaffen i, jeg snakker om det store bildet, og det vil isåfall være AoC's tekniske forum, som på langt nær var like stort og flott (les: innholdsrikt, altså masse diverse klager) som Blizzard sitt tekniske forum da det var nytt, så det at diverse HW krangler litt med spill, og da særlig nye spill generelt før de er blitt luket ut er helt normalt.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Denne skjermen kom når jeg byttet fra gammelt grafikkort til nytt grafikkort. Ettersom Age of Conan endrer på en del ting i filene (husker ikke helt hvilke) alt ettersom hvilket grafikkort du har formaterte jeg pcen og installerte Age of Conan på nytt slik at installasjonen var helt fersk med det nye skjermkortet.

 

Denne påstanden her blir du nok nødt til å bevise. Du mener at spillet i seg selv endrer filer som er ment til skjermkortet? Eller kom den etter du byttet fra gammelt skjermkort til nytt? Altså kan det da hende at dine gamle drivere ikke helt likte nytt hardware?

 

Det var helt klart et faktum at spillet ble lansert for tidlig, noe man jo så på memoryleak problemene, som blant annet forårsaket RAM problemene. Men det er IKKE poenget jeg snakket om nå.

Det folk flest hadde problemer med var bugs og ikke HW problemer som du kommer frem til her, og dette ser man da på div.forum. Det at du nå "skryter" på deg 11 inkompetente kamerater gir da jeg blaffen i, jeg snakker om det store bildet, og det vil isåfall være AoC's tekniske forum, som på langt nær var like stort og flott (les: innholdsrikt, altså masse diverse klager) som Blizzard sitt tekniske forum da det var nytt, så det at diverse HW krangler litt med spill, og da særlig nye spill generelt før de er blitt luket ut er helt normalt.

 

Du kan jo kalle de inkompetente men jeg ser ingen grunn til det. Å få Age of Conan til å virke handler om flaks, ikke kompetanse. Når det ikke virker på helt nye pc'er hvor alt annet virker så skylder ikke jeg på bruker ihvertfall.

 

Det med endring av filer og greier gjelder kun filer som tilhører spillet, at spillet optimaliserer etter hvilket skjermkort du har og derfor er det anbefalt å reinstallere om du bytter noe hardware. Kilden er Funcom selv.

Lenke til kommentar

Huh? Babler du om Pycnopodia? Er det noen mening i den første setningen der overhodet?

 

Som sakt, det at noen opplever feil er helt normalt i en hvilket som helst startfase av en service som jo et MMO er samt andre programmer. Så det trenger ikke gjelde spill heller, se Windows f.eks. Så det at du og de (fanatsi?)vennene dine klarte alle på en eller annen måte å ikke få spille, eller klage på det på første dag, da dere var i Tortage hvor spillet var laaangt over par sett fra enhvers gjennomsnits MMO'ers øyne, så er dere enten for prippene, eller dere løper rundt og leiter etter noe å klage på. Men ser man på din historie her, så skjønner man kanskje hva slags vennegjeng det hele dreier seg om.

Lenke til kommentar

Har hatt fint lite tekniske problemer med AOC. Fungerte egentlig helt smooth hele veien.

Bugsa merka jeg, men de JEG opplevde kan jeg telle på 2 hender. Kom til lvl 36 før jeg ga opp.

 

Årsaken var at det ble kjedelig. Noe manglet...dette noe er litt vanskelig å gå inn på, men de fleste har jo sagt "noe" om dette noe.

 

Spillet er veldig bra om alt slutter ved level 20. Men da blir det tidenes korteste spill.

og sånn sett ikke bra. Siden 1-20 bør utgjøre 10% av spillet, eller noe, så er ikkespillet så bra. Men det har gitt meg underholdning... ikke verdt de 450 jeg betalte for spesial utgaven, men likevel verdt 100 eller så...

 

Har ikke spilt det siden juni. Så vanskelig å si noe hva som er idag, men virker ikke som det er såååååå annerledes.

 

Men heier fortsatt på FUNCOM. Når Bjørn Dæhlie gikk på en smell i løypa, og kom langt ned på lista, betyr ikke det at jeg ikke heier på han neste gang. Jeg ser stort potensialle, pågangsmot samt at det er jo norsk for faen! Er grenser på hvor mye man skal syte, klage og jamre seg. Vedder på at hvor enn mye vi gjør det, er Funcom mer lei seg enn det vi er.

Vi kan bare gå videre til neste spill, ække så enkelt for Funcom....

 

Har ikke for vane å sparke noen når de ligger nede. Mange som liker det ser jeg.

Lenke til kommentar

Neida, er morsomt at de holder på syns jeg. Har man såpass lite verdier i livet sitt at de må ty til å konstant snakke om ting som normale folk klarer å fjerne som flass på skulderen hvis det skulle være noe man ikke likte/liker så må en jo starte å syntes litt synd på dem. Er vell en ny form for "hobby" for de som virkelig ikke klarer å finne på noe som faktisk fortjener tittelen "hobby".

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...