Gå til innhold

Hjelp, nummertastene på min P1i virker ikke mer!


Anbefalte innlegg

Altså, idag skjedde det no snedig.... Mobilen hang når jeg forsøkte å sende en mms. Måtte ta ut batteriet for å få kontakt med telefonen igjen.

 

Etter dette fungerer ikke "de røde tastene" (1-0+* og #) lengre, dette gjelder kun i start menyen!

 

Jeg kan holde # inne for å aktivere lydløs modus. Trykker jeg * for å aktivere tastelås skjer det ingenting. Jeg kan ikke slå noen siffer for å ringe, jeg må gå via kontakter eller hovedmeny. Dersom jeg forsøker å sende en sms, fungerer alle tastene helt utmerket, så defekte er de ikke. Et eller annet sted må det være en instilling som deaktiverer nummertastene i start vinduet....

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig bug. Det som skjer i hjemmeskjermen, er at den fanger opp et kort trykk, og sender tegnet til "telefon"- programmet. Og det er meningen at et langt tast skal starte telefonboken (men siden programmereren hos SE er uhyggelig lat, kom han aldri langt nok til å sende tasten en trykker til telefonboken..).

 

Så da er det vel noe som har skjedd med hjemmeskjermen - en eller annen "lås" for tastaturet som det er meningen skal kjøre som har hengt seg.. Ikke godt å si hva som kan fikse det, annet enn en reset. Kanskje prøv å holde tastene inne et par sekunder, eller åpne telefon- programmet manuellt, og sjekke at nummer kommer opp der når du skriver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...