Gå til innhold

Ser dette tryggt ut? Hjelp til fintunning! Cpu/ram.


Anbefalte innlegg

Har begynnt med litt klokking de siste dagene og er egentlig litt fornøyd med det jeg har fått til men lurer på om noen kan hjelpe meg litt, si ifra om pcen begynner å henge i en tynn tråd.

 

Har klokket min AMD athlon 64 4000+ s939 fra 2400mhz til 3040mhz bruker en Thermaltake BIG TYP VX 120 cpu kjøler på et Gigabyte ga-k8n-sli hk. har buss speed på 253 og multiplier på 12. har også stillt opp volten fra 1,350 til 1,475. har satt ned ram (divideren)? fra 2:2 til 2:1,83 eller noe sånt. den ble med helt opp til 252 og fikk høre fra noen på jobben at det ikke var helt tryggt for rammen sin del og satte den ned. I følge HWMonitor har jeg nå en coretemp på 23-24 C idle og 26-27 C på Super PI 1M. Ifølge det samme programmet har jeg en chipset temp på 70 C men der har den stått hele tiden. Byttet fra orginalkjøleren på hket til en Thermalright HR-05 SLI/IFX uten at det skjedde noe med tempen der. Noen som syntes jeg burde stoppe med det eller er det bare er å gi gass?

 

EDIT: Her er rambrikkene jeg har: GeIL PC3200 2x1GB

Hvordan tar jeg skjermbilder så kan jeg legge inn noen bilder fra CPU-Z

Endret av HooligaNs117
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har kjøleribber på RAM'en din så burde du passe på så du ikke lar de bli alt for varme!

Siden du har en god CPU kjøler så kan du eventuelt sette en annen divider, så ram'en kjører saktere, mens cpu'en klokkes mye høyere!

Det er verdt et forsøk!

Men pass på temperaturene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...