Gå til innhold

Kjøp av mitt første DV kamera :D


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe mitt første DV kamera, og er

såklart usikker på hvilke som er bra.

Uansett har jeg tenkt å bruke fra 10 - 15 000 kr på det, og jeg ser etter et kamera jeg kan ha en god stund, og som støtter de nyeste standardene.

F.eks usb2.0/firewire etc.

 

Jeg er også mottakelig for generelle tips ved kjøp av DV kamera, så hvis du har PEILING :wink: vennligst gi meg noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Det er alltid moro å anbefale kamera!

 

Du har et budsjett som er litt over det de fleste ønsker å bruke! Derfor kan du godte deg med noen litt finere modeller.

 

Sony:

DCR-PC110

DCR-PC120

DCR-TRV30

 

Panasonic:

NV-DS28/38

NV-MX2/8

 

Canon:

MVX1i

 

JVC:

DV2000

 

 

 

Det finnes sikkert noen modeller jeg har glemt, men jeg mener alle de ovenfor er knallgode kamera med bare stjernekritikker. Dersom du klarer å spytte i 5000 kroner til, havner du oppe med 3CCD-kameraene, og da kan du virkelig få bra bilde!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du bør kanskje også vurdere å vente til BlueTooth kommer på kameraer i den prisklassen.. Jeg kan tenke meg at BlueTooth e herligt, trådløs overføring... installere BT på en bærbar, sette bærbaren i ryggsekken, og vips, så filmer du uten kasett, og rett på PC!! *drømmer*

 

- janicz

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette er ikke et svar, men jeg regner med det blir mest ryddig om jeg poster det her.

 

Jeg har også tenkt å kjøpe mitt første videokamera, og har (til min bakdel?) blitt helt forelsket i Canons DM-XM2! Jeg vet at jeg kan få den for 18 000 NOK. Jeg skal konfirmere meg til våren, og "regner med" (håper) å få et femsifret antall penger. Hvis jeg skviser det siste ut av lommeboka (og bankkontoen min), så tror jeg faktisk jeg kan få råd til kameraet.

 

Vil det være lønnsomt i forhold til gleden jeg vil få ut av kameraet?

Jeg er opptatt av god bilde/lyd-kvalitet, og nei, jeg vil ikke heller ha mopet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...