stekre Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Har problemer med fopen, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Prøver å steppe gjennom et program, men ved fopen så stopper hele programmet, uten å gi noen feilmelding. Det som er rart er at jeg kjører akkurat samme kode i flere andre programmer, uten problemer. Hvis jeg skrur av integrated debugging og "stop on c++ exceptions" i debugger options, så kjører programmet igjennom og ser ut til å finne fila. Hvis jeg bruker full path i filnavnet funker det også, men ved bruk av relative path så stopper hele greia opp (vel og merke med "integrated debugging" og "stop on c++ exceptions" på, som jeg trenger for å få steppet igjennom".) Er det noen som har vært borti noe lignende eller vet hva det kan skyldes?? Står helt fast her. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det hjelper om du paster kode og evt output. Lenke til kommentar
stekre Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 FILE* rinf; while( nIndex < argc ) { switch( nIndex ) { case 1: sInput = argv[nIndex]; break; case 2: sOutput = argv[nIndex]; break; }; nIndex++; }; if( (rinf = fopen( sInput.c_str(), "a" )) == NULL ) { cout << "Can't open " << sInput.c_str() << endl; return 3; }; Det kræsjer på if( (rinf = fopen... Ved å sette debuggeren til å håndtere exceptions fikk jeg en feilmelding, "raised exception class C0000005 with message access violation at 0x00000000: read of adress 0x00000000" Problemet ser ut til å være sInput.c_str(), fordi programmet kjører med full path til filen, men ikke med relativ path. Lenke til kommentar
stekre Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Fant ikke ut noe mer enn at en innstilling i C++ builder eller en bug i programmet var årsaken. En reinstall fikset ting. Endret 28. mai 2008 av stekre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå