Gå til innhold

Import av iPhone - hva bør jeg se opp for/være klar over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*muligens lagt feil sted, er ikke heeelt sikker*

lysten på å importere meg en iPhone, i og med at dollaren er så fin om dagen ;) Har hørt det kommer en ny en med (muligens) 3g i juni/juli en gang, men det trenger jeg ikke uansett, så er ikke et problem.

1. Strøm: Er det noe jeg bør vite ang. ladere fra statene i forhold til stikkkontaktene her til lands?

2. GSM: er det noe problem å ringe med en importert tlf her til lands?

3: Hvor skal jeg kjøpe den? Hva er anbefalt med oversees transport og leveringstid?

Er i grunn det jeg kommer på sånn i farta.. Veit dere om noe mer jeg burde være obs på, please, sleng det ut!

(er 16 gb modellen jeg har sett meg ut)

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man liker designet på den "gamle" og ikke trenger 3G så er den et safe bet. Den vet man at man kan modifisere og bruke i Norge med en gang, så det er bare å kjøpe.

v. 2 er det slettes ikke 100 % sikkert at kan åpnes og tas i bruk i Norge med en gang, selv om det er sannsynlig.

Når det gjelder ting man bør ta hensyn til så skulle det ikke være så mye. Den må modifiseres for bruk i Norge, men alt er software. Lading tar du via USB eller ved å koble en ledning til medfølgende lader som takler 220V uten problemer.

Jeg har ingen anbefalinger å komme med angående kjøpssted eller transport, men vær forsiktig med eBay og lignende, da det er mye tull ute og går i forbindelse med iPhones. Hvis du kjenner noen som kan handle for deg så er det det sikreste.

Kan vel i tillegg bare nevne at det er ekstremt vanskelig å få tak i telefoner i USA nå. Har prøvd fire ganger de siste to månedene og har kun fått tak i noen få titalls telefoner.

-KJ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...