Gå til innhold

Hjelp med topcom skyr@cer pro wbr 654 trådløs router!


Anbefalte innlegg

Heisann! :p

 

Jeg har nettopp gått til innkjøp av denne routeren. Og har internett via husværten min,så har bare et uttak i veggen. prøvde og koble trådløs routeren direkte i veggen men dette resulterte i at den ikke fant nettet. Så nå har jeg først en router\switch type SMC (ikke trådløst) som så går til trådløst. På denne måten fikk jeg da trådløst internett.. Men dette er vel egentlig urelevant :)

 

Det jeg lurer på , er hvordan jeg får satt WEPKEY på trådløse nettet? Slik at kun jeg kan bruke nettet mitt! Jeg har leita meg grønn på routerens side. Og har googlet. men finner ingenting. Har også lest bruksanvisningen. Men til ingen nytte. Så nå lurer jeg om noen her kanskje har peiling på hva jeg skal gjøre? :)

 

På forhånd takk :)

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Koblet du routeren direkte til telefonkontakten?

Trodde da at pluggen ikke ville passe.

En router kobles normalt direkte til et modem.

Forklar litt bedre du.

 

Om du går inn på adressen 192.168.1.1

Brukernavn: admin. Passord: 1234 tror jeg det er.

Muligens admin/0000, eller les håndboka bedre :p

 

Når du har kommet inn på programvaren til routeren, så trykker du på wirelless, og der finner key-oppsettet.

Lenke til kommentar
Ja det var jo ikke så lett å finne. :!: Fant noe på belgisk, men med bilder så det skal gå an å forstå.

 

Ser ut som du må velge Wireless til høyre, og så Authentication øverst oppe på skjermen, så kan du sette kryptering. Se punkt 4a:

 

Beskrivelse på Belgisk

 

heheheh.. :D funket smerte fritt!! Nydelig jobb maheath. Tusen takk!

 

edit : Jeg har funnet ut hvordan man gjør det men når jeg skal fullføre og trykke "Apply" så låser greia seg.. som om det ikke vil loade sia , eller rse routern... :(

Endret av MrGn0Mefunc1030FAN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...