lettere-gal Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Når jeg flyr helikoptere Robinson R22 så får jeg advarsel om "low rpm" på rotorne når jeg gir full gass. Er det bare sånn, elr kan jeg gjøre noe med det?
Bjonski Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Low rpm tilsier at det er lavt turtall elns. Rotorne må nok ha litt mer fart.
lettere-gal Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Hehe, såklart det skjønte jeg også, men jeg har jo full gass?
Legolin Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Fins det ett girsystem? Isåfall, ikke gir til det øverste med en gang, ta ett og ett av gangen. Du girer når du når en litt høy rpm, så girer du opp
lettere-gal Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Er girsysteme det som sitter på gass spaken? Er ikke så god til å forklare, men tror det er noe som man kan "snurre" på?
Legolin Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Er girsysteme det som sitter på gass spaken? Er ikke så god til å forklare, men tror det er noe som man kan "snurre" på? Det er jo nesten bare å teste Prøv å skru den til venste, hvis det hjelper, så vet du hvordan du fikset det Hvis det ikke hjelper, visa versa
random85 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) *slettet* Endret 12. mai 2010 av Huletrollet
lettere-gal Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Vet ikke hva ACOF er, men funka ikke på fsx iaff.
Legolin Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Vet ikke hva ACOF er, men funka ikke på fsx iaff. Prøvde du å vri på den? Og holde den dær i noen minutter...
random85 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) *slettet* Endret 12. mai 2010 av Huletrollet
lettere-gal Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Åja Prøvde å vri på den ja.. Fant ut at det rett og slett var gassen
Legolin Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Åja Prøvde å vri på den ja.. Fant ut at det rett og slett var gassen Fikk du løst problemet da?
lettere-gal Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Nei, det jeg mente var at det var bare gassen jeg trodde var "giret" Så har igrunn ikke kommet lengre..
random85 Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) *slettet* Endret 12. mai 2010 av Huletrollet
Ole-P Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Google fant det svaret her, som er fra en virkelig ulykke, med det gir kansje en pekepinn. The FAA, in its February 15, 1995 "Flight Standardization Report", has suggested several changes to the R-22 Helicopter. A few of these involve expensive modifications to the cyclic and collective controls. One of the suggestions involves an improved rotor speed governor system, although the present governor system proved to be very expensive to maintain and is not used by most pilots, especially in a flight training environment. Most experienced R-22 flight instructors agree that low RPM problems are a result of rapid overpitching of the collective, causing an RPM droop. This is similar to any powered helicopter RPM droop but, unlike a turbine, the throttle in the R-22 will respond immediately if the pilot is properly taught how to coordinate the throttle/collective without relying on the correlator or the governor. http://www.cybercom.net/~copters/mech/r22_...t_analysis.html
lettere-gal Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Skrevet 20. mai 2008 ok, takker! Men skjønte egentlig ikke stort av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå