Gå til innhold

Pilotutdannelse - Hvordan utarter den seg?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 18, snart 19 år, og går nå ut fra videregående. Jeg har gått allmennlinjen, og tatt Biologi, Kjemi og Matte. Jeg har egentlig alltid hatt planer om å studere medisin, men nå i det siste har jeg bare fått nok av kjemi osv. Jeg har vel innsett at det ikke er noe for meg likevel.

Jeg står overfor valgets kval nå, jeg skulle ha rett under 5 i snitt og med det meste av tilleggspoeng, så jeg har jo en del muligheter åpne. Jeg leter rundt og forsøker å finne det rette yrket for meg, men det skal vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg har begynt å snuse mer og mer på flygeryrket og lurer i den forbindelse på et par saker.

 

Jeg lurer rett og slett på hvordan utdannelsen til kommersiell pilot vil se ut fra begynnelse til slutt. Da mener jeg utdannelse utenfor forsvaret. Hvor lang tid vil det ta fra jeg begynner studiene til jeg kommer i jobb? Jeg har også noen enkeltspørsmål jeg gjerne skulle ha hatt svar på:

 

Krav?

Hvor kan jeg utdannes?

Hva tjener en som kommersiell pilot?

Pris?

Hva vil jeg lære - fag?

 

Håper noen vil ta seg tid til å svare. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er 18, snart 19 år, og går nå ut fra videregående. Jeg har gått allmennlinjen, og tatt Biologi, Kjemi og Matte. Jeg har egentlig alltid hatt planer om å studere medisin, men nå i det siste har jeg bare fått nok av kjemi osv. Jeg har vel innsett at det ikke er noe for meg likevel.

Jeg står overfor valgets kval nå, jeg skulle ha rett under 5 i snitt og med det meste av tilleggspoeng, så jeg har jo en del muligheter åpne. Jeg leter rundt og forsøker å finne det rette yrket for meg, men det skal vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg har begynt å snuse mer og mer på flygeryrket og lurer i den forbindelse på et par saker.

 

Jeg lurer rett og slett på hvordan utdannelsen til kommersiell pilot vil se ut fra begynnelse til slutt. Da mener jeg utdannelse utenfor forsvaret. Hvor lang tid vil det ta fra jeg begynner studiene til jeg kommer i jobb? Jeg har også noen enkeltspørsmål jeg gjerne skulle ha hatt svar på:

 

Krav?

Hvor kan jeg utdannes?

Hva tjener en som kommersiell pilot?

Pris?

Hva vil jeg lære - fag?

 

Håper noen vil ta seg tid til å svare. :)

 

Har lurt på det samme selv og har snakket med noen piloter. Var nede på utdanningsmessa i Lillestrøm og spurte om noe av det samme som du lurer på:

 

1. Det stilles krav om god fysisk og psykisk helse, så du må gjennom både fysiske og psykiske tester hvis jeg husker riktig. Det vil også komme en del tester innen mattematikk og romforståelse.

 

2. Han jeg snakka med sa at NEAR utdanner piloter. http://www.nearas.no/default.asp?gclid=CJ_...CFQpaQgodVGpqoA

 

3. Varierer en del, kommer helt an på hvilket selskap du jobber for. En venn av familien jobber som pilot for SAS og tjener ca. 900 000 mener jeg å huske.

 

4. Pris kan også variere, men piloten som var på utdanningsmessa sa prisen ligger på ca. 690 000.

 

5. Aner ikke hvilke fag man blir undervist i, men tipper det blir noe mattematikk hvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...