TeisL Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 Hei Er ganske fersk i PHP og sitter å lager en loginside til hjemmesiden min. Men nå har jeg et problem med at submitknappen ikke lystrer. Når brukernavn og passord er rett, skal det bare komme opp en tekst, du er nå logget inn eller tilsvarende, men det skjer ikke. <?php ini_set ('display_errors', 1); error_reporting (E_ALL & ~E_NOTICE); //Tester om knappen er trykket if(isset($_POST['login'])==true){ //Sjekker at det står noe i begge feltene if((!empty($_POST['brukernavn']))&&(!empty($_POST['passord']))){ //Tester om det står riktig brukernavn og passord i feltene if(($_POST['brukernavn']=='admin')&&($_POST['passord']=='adminpass')){ print '<p>Du er nå innlogget</p>'; }else{//Feil brukernavn og/eller passord print '<p>Brukernavn og passord stemmer ikke.</p>'; } }else{//Begge feltene er ikke fylt ut print'<p>Du har ikke skrevet både brukernavn og passord.</p>'; } }else{//Knappene er ikke trykket inn, lager skjema print'<form action="login.php" methode="post"><p> Brukernavn: <input type="text" name="brukernavn" size="20" /><br> Passord: <input type="password" name="passord" size="20" /><br> <input type="submit" name="login" value="Logg inn" /></p> </form>'; } ?> Etter hva jeg kan forstå, så er det i den første if-testen hvor det må være noe feil, men jeg klarer ikke å se hva. Grunnen til min påstand er på grunn av at den skriver ut formen på nytt... Takk på forhåns;)
avalandon Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 methode="post"><p> Du har ihvertfall en skrivefeil. Form attributtet method er skrevet methode
TeisL Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Skrevet 16. mai 2008 Takk for hjelpen, det var faktisk bare det...
Wackamole Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Sett [løst] i emnefeltet (endres i førstepost) -Famen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå