Gå til innhold

Furtespørsmål fra vistahater


Anbefalte innlegg

Nå, jeg har da canal digital som ISP og har et modem som de leverte. Funker flott og Canal Digital er noe av det mest pålietlige jeg har vært borti.

Kjører et Jensen Scandinavia Air:Link 7954 versjon 2.0 ved siden av for å kunne få internett til alle de 3 pcene huset rommer.

 

Problemet er at Vista oppfører seg som en liten drittunge med overbeskyttende foreldre. Den nekter å koble seg til nettverket før jeg har "sikra" det. Med en gang jeg gjør det (husker ikke hvordan atm, men er ett eller anna drit jeg gjør) så begynner routern og svikte litt. Før Vista kommer inn i bildet er også Jensen en utrolig hyggelig kar å ha med og gjøre, men med en gang Vista trenger seg på mister jeg nettet 1-3 ganger om dagen og må gå ned, dra ut ledningen til routern og plugge den inn igjen. Dette er den mest plagsomme drittunge-oppførseln jeg har vært borti og om noen har noen som helst tips om hvordan jeg kan komme meg rundt detta eller skru av det som gjør at Vista nekter å koble seg til så hadde det vært ypperlig!

 

Trenger vel strengt talt ikke å si at jeg ikke er så veldig kjent i Vista, hehe.

 

PS: Jeg kjører en PC via kabel og en annen via trådløs, begge to kjører XP og klarer seg ypperlig! Ingen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert software og reseta routern mange ganger.. Får noe i likhet med: "<Navn> er ikke et sikkert nettverk. Sikre nettverket før du kobler til." eller noe sånt no. Det jeg trenger å vite (ville jeg tro) er hvordan jeg konfigurerer Vista til å drite i om nettverket er sikkert eller ei og bare koble til. Er dette i det hele tatt mulig med Barnepasser Vista?

Lenke til kommentar
Har oppdatert software og reseta routern mange ganger.. Får noe i likhet med: "<Navn> er ikke et sikkert nettverk. Sikre nettverket før du kobler til." eller noe sånt no. Det jeg trenger å vite (ville jeg tro) er hvordan jeg konfigurerer Vista til å drite i om nettverket er sikkert eller ei og bare koble til. Er dette i det hele tatt mulig med Barnepasser Vista?

 

har du slått av UAC, hvis ikke da får du sånne advarsel.

jeg har ultimate og usikker nettverk og får aldri sånne meldinger.

Lenke til kommentar

Vært litt opptatt så beklager for tregt svar. Har disabla UAC, etter hva jeg har skjønt nå så vil ikke Vista koble seg til et nettverk som ikke er beskytta av et kryptert passord. Har satt opp et 64 bit ASCII passord nå og får se hvordan det går. Penga mine ligger på at jeg kommer til å miste nettet en gang i løpet av morgendagen, menmen.

 

Kjekkeste hadde vært hvis noen visste om en måte å fjerne hva enn som gjør at Vista ikke kobler seg til et nettverk som er sikra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...