Gå til innhold

Da ble vi ferdig med GTA IV. Hva synes vi? (Diskusjon av story. Spoilers!)


Anbefalte innlegg

Er du ikke ferdig med main story, ikke les i denne tråden!!

 

Ferdig er jo et relativt ord. Men har man spilt ferdig main story, er det vel ikke lengre noen store overaskelser. Tenkte vi ikke trenger å bruke spoilertags når vi diskuterer main story. Men siden storyen ender på flere måter er det kanskje smart å bruke spoiler-tags når man går i detaljer på de siste oppdragene.

 

I sin helhet er GTA4 en av de beste spillet jeg har spilt. Brukte 2 uker på å bli ferdig med main story, men da har jeg gjort mye rart i mellom, blant annet mye multiplayer. Når jeg først fikk spillet var det en veldig stor wow-følelse de første timene. Har jo tross alt ventet så sykt lenge. Senere så er det noen elementer som har skuffet litt. Storyen ble treig i lengden. De fleste oppdragene var artige, men jeg ventet lenge på de virkelig spektakulære oppdragene, som ikke viste seg. Det er morro å sprenge biler og drepe folk, men når oppdraget er å løpe inn i et varehus å drepe alle skurkene, så blir det litt nedtur. Oppdragene var også ganske enkle, takket være et bra coversystem. Når jeg ikke klarte oppdrag, var det som regel fordi jeg ikke hadde kjøpt armor.

 

Men uansett, gameplay var som forventet og veldig underholdende. Selve storyen ble litt treig og slapp, pluss litt forvirrende. Kanskje jeg ikke fulgte godt nok med, men det ble noen "Hvem er det der? Hvorfor skal jeg drepe de folkene" i noen cutscenes.

 

De siste oppdragene var bra satt opp. De valgene man får på slutten, om man vil drepe Darko eller ikke, og om man vil velge pengene eller revenge var kult, siden man kunne følge egen samvittighet. Tvisten på slutten var også bra, siden man mistet den personen som var enig i valget ditt, slik at tapet kunne gå inn på deg.

 

GTA IV ble et utrolig bra gjennomført spill, og man følte virkelig at Rockstar hadde tenkt på alt. Og man har virkelig lyst på mer når man er "ferdig". Gleder meg til episodene som kommer til høsten, og håper på noen overraskelser der og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg når det gjelder oppdragene. De var direkte repetetive og nokså kjedelige, men bankranet, getaways'a, biljaktene(spess syklene i t-banenen) var super artige. Men hvor i svarte ******* er prison break oppdraget? Trodde det skulle være en selvfølge når det er et fengsel der... Jaja, håper det kommer på DLC til høsten da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...