Gå til innhold

Nyåpnet porter stengt etter 2 dager, hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Konfigurerte min Linksys WRT54GL slik at port 50394 skulle være åpen, for å bli connectable i uTorrent o.l. Dette fungerte helt greit etter anvisningen fra portforwarding tutorialen, men etter 2 dager helt uten videre vises porten som stengt, og jeg blir igjenn ikke connectable. Jeg sjekker routeren og finner at alt er slik det skal være, ingen forandringer, så jeg åpner porten ved sidenav i tillegg (altså 50394-50395) men uten nytte, begge portene vises som lukket i alle tester.

 

Noen som har/har hatt lignende problemer? Er skikkelig irriterende, så hvis noen har en løsning på problemet er jeg veldig takknemlig :)

 

Adsl leverandøren min er Hesbynet, hvis det har noe å si.

 

På forhånd takk!

 

// Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kontrollert om IP-addressa til PCen lokalt er den samme? I og med at du opnar ein port mot ei spesiell IP-addresse vil jo porten "stenge" dersom denne addressa blir endra av ein eller annan grunn.

 

Har sjølv WRT54GL og har iallefall ingen problem med at den tuklar med mine innstillingar.

 

Fant ut at den lokale ip'en som var xxx.103 hadde blitt skiftet til xxx.102, men jeg la nettop til den ip'en og, uten at det hjalp. For sikkerhetsskyld la jeg til fra og med 101 til 105 slik at alle pcene i huset får tilgang til de portene, vet ikke om det har noe å si, men isåfall hadde det vert greit om noen hadde påpekt det, hehe.

 

// Jostein

Lenke til kommentar

Så lenge porten er opna opp mot riktig lokal IP-addresse så skal det jo strengt tatt fungere. For å vere sikker kan du jo sette statiske IP-addresser lokalt, og deretter opne portnummer til riktig addresse. Då har du iallefall fjerna ei feilkjelde.

 

slik at alle pcene i huset får tilgang til de portene

 

Det er ikkje PCane som får tilgang til noko, det er alt uttafor routeren din - altså Internett - som blir i stand til å nå den aktuelle porten på din PC :)

Lenke til kommentar

Det var nok ikke lurt å forwarede de portene til inn alle PCene, hver port skal bare gå til EN PC. Hvordan skal ellers ruteren vite hvilken PC som skal data som kommer på en bestemt port?

 

Hvis du kjører torrent på flere PCer samtidig så må de settes opp med hver sin forskjellige port i torrent, og forwardes kun til den PCen.

 

Sett heller opp fast IP så hver PC i ruteren, da er det litt lettere å forwarde den aktuelle porten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde en Wrt54gl som holdt på å drive meg til vannvidd. Akkurat samme problemer, umulig å binde noen porter, selv om man tilsynelatende gjorde all forwarding riktig.

Husker ikke hvor jeg leste det nå, men det ble påstått flere steder på nettet at 54gl ikke virket som den skulle.

Du må for all del ikke prøve å oppgradere firmwaren, linksys tok bort det meste av det innebygde "minnet" i denne versjonen.

 

Lang historie kort; når jeg kastet 54GL på dynga fikk jeg et bedre liv.

T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...