mitt_navn Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Hver gang jeg logger meg inn på winXP-maskinen på jobb etter reboot starter tre skript som i praksis alltid gjør det samme (installerer programmer allerede installert, installerer samme skriverdrivere en gang til, samt mapper opp nettverkskataloger). Skriptene starter via gruppepolicy fra domenekontrolleren og tar 5-6 minutter å fullføre. For å hindre skriptene å kjøre kan en nappe ut nettverkskabelen i det en logger seg inn i windows og sette den inn igjen senere. Finnes det en annen, mer elegant måte å forhindre disse skriptene å kjøre? Har lokal administratortilgang på PC-en.
CrZy_T Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Hva med å gjøre scriptene mer intelligente og faktisk sjekke om du har programmer etc installert før du kjører de?
tyldum Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 En vanlig måte å gjøre dette på er å enten sjekke registeret eller opprette en loggfil på PC-en som scriptet sjekker før det setter igang sine herjinger.
Demantios Skrevet 17. juni 2008 Skrevet 17. juni 2008 (endret) @echo off :install if exist %programfiles%\program\program.exe goto :drivers <installasjonsscript> :drivers if exist %windir%\system32\drivers\randomskriverdriver goto :mapping <printdriverscript> :mapping if exist x: goto :end net use x: \\x\x :end exit Endret 17. juni 2008 av PepsiCo
ThorB Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 for meg ser det ut som trådstarter ikke har noe med it-driften. så jeg går ut i fra at trådstarter er en vanlig bruker som har fått lokale adminrettigheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå