Gå til innhold

USB2 på videokamera -ut/inn?


Anbefalte innlegg

Jeg har et Panasonic NV-GS70 som jeg er storfornøyd med, spesiellt bildekvaliteteten. Da jeg har litt dårlig erfaring med DVD-brenning og holdbarheten på platene, ønsker jeg å få kjørt den ferdig redigerte filmen tilbake til en DV-kassett for lagring. Dette krever jo dv-inn som jeg har i dag. Jeg ønsker nå å gå over til 16-9 og vurderer sterkt å bytte til et annet kamera av den grunn. Så til spørsmålet - Når det står i spesifikasjonene at kameraet har USB2, betyr det automatisk at også man kan sende film tilbake til kameraet for lagring, slik at man ikke trenger DV-inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på hva det står når du har USB muligheter for det, men mine erfaringer er uansett at USB overføring senker kvaliteten på det du har filmet betraktelig. Selv kjøpte jeg meg et firewire kort til PC-en og overfører med det isteden. Så hvis du har firewire muligheter på kameraet ditt vil jeg absolutt anbefale å prøve å få det til å funke først :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen kamera (noen av Panasonic sine) støtter full kvalitet over USB2 (det er imidlertid litt ustabilt og kan føre til sorte frames). Men jeg tror ikke USB systemet i seg selv støtter overføring tilbake til kameraet med den styring og kontroll som kameraet trenger for dette.

 

Gode, litt dyrere kamera (6000+) i dag har stort sett DV-inn, og jeg ville uansett gått for et som har dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...