Gå til innhold

Utdannelse innenfor MK+IKT.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 16. Jeg Søker Medie og kommunikasjon på VG og gleder meg til det. Der tenker jeg og få en utdannelse som gjør at jeg kan regissere, skrive, jobbe med lyd og jobbe med bilde.

 

Etter det hadde jeg tenkt å gå en IKT utdannelse på NTNU eller NITH som gjør at jeg kan jobbe med mer generelle ting. En "drøm" er å jobbe i et spillfirma utenlands eller innlands.

 

Jeg prøver og ta en utdannelse som gjør at jeg har de kunnskapene man burde ha.

 

f.eks kunne regissere en spillhistorie og vite hva som er mulig å gjøre samtidig som veien er åpen for en jobb i et firma som driver med programmering eller noe annet. Vil kunne: Java, Perl, Python, C++ osv.

 

 

 

Snakket med en kamerat av meg som går VG1 her forleden og han sa at selv om jeg tar MK+Teoretisk eller Realfag matte (og får generell studiekompetanse) så vil jeg ikke kunne komme inn på f.eks NITH uten ett påbygningsår med fysikk. Stemmer dette?

 

Det vil være helt ok og ta noen år i utlandet og kanskje veldig smart. Hvor vanskelig er det å få seg en plass og har noen noe erfaringer med det?

 

Jobber atm i mamut.com og vil være veldig forsiktig med og gi fra meg den jobben hvis det viser seg at utdanningen min kommer til og være komplisert og jobbmuligheter veldig usikkert.

 

Det jeg kan så langt:

 

Photoshop, Flash, Dreamweaver og HTML

 

Det jeg kan litt:

After effects, Premiere, ActionScript(Flash), PHP.

 

Vil ideelt ha en arbeidsplass der jeg trives og jobber kreativt mot en deadline for og release en ting som folk kan synes er morsomt/spennende og spille/se på. Derfor tenker jeg i banene Spill/Film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NITH har vel R1 som krav (det som tidligere het 2mx) hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis jeg har forstått det rett behøver du R1 eller S1+S2 (tror jeg) for å få det som tilsvarer 2MX.

 

Selv har jeg ikke 2mx, men skal etter alt å dømme begynne på NITH til høsten. Tar da 2mx i andre semester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...