AudunSæther Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Hei. Er det mulig å låse ned hvilket WLAN en eller flere maskiner i et 2003-domene kan koble seg til? Vi har omtrent 15 tralle-bærbare som kun brukes på skolen, og der sliter vi med at de ikke kobler seg til det trådløse nettet / andre trådløse nett, slik at man ikke får logget på. Har kikket igjennom GPO-editoren, men finner igrunn bare den fanen der man kan legge til foretrukne nettverk. Jeg vil altså låse det helt ned, og ikke tillate noen andre trådløse nettverk.
serrghi Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 hm, vet det er mulig å gi tilgang til et nettverk vha gruppetilhørigheter, men er usikker på fremgangsmåten.
Christian. Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Det du kan gjøre er å sette opp hvilket wlan den skal koble sett opp på i Comp. Settings - Windows settings - Secutrity Settings - Wireless Network Polices. For å hindre de å logge på et annet nettverk må nok gjøres ved å ikke gi de tilgang til nettverksprogrmamet (Listen med alle trådløse nett man kan velge mellom) i windows.
AudunSæther Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Skrevet 13. mai 2008 Joda - jeg vet av de to. Men det hindrer ikke nettverksprogrammet i å koble seg til andre nettverk, uavhengig av hva brukeren gjør. Det man setter i Wireless Network Policies er etter min erfaring bare "anbefalt"..
Franken Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Om PCen har Intel wlan kort, så tror jeg dette skal være mulig å gjøre gjennom Intel pro/wireless programvaren som følger med. Prøv det, tror det skal være mulig å gjøre det der. Der kan du også rulle ut konfigurasjonen til alle de trådløse klientene ved å eksportere og importere de. Prøv det hvis du hat Intel kort i maskinene
Roudi Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 Var sikker på at dette var noe man kunne kontrollere med bruk av GP. Følger med på tråden, har lyst til å finne ut av det samme selv
sunnhetsmannen Skrevet 8. september 2008 Skrevet 8. september 2008 Dette styrer vi med policyen som er nevn ovenfor. Det er som du sier "anbefalte" instillinger. Men det nettverket du setter øverst vil alltid ligge øverst. Så dersom det nettverket er tilgjengelig vil den alltid koble til det først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå