Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spillet lagger, hva kan det skyldes?


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Jeg har bare ett lite spørsmål her jeg :)

 

Det har seg slik at jeg har en PC som begynner å bli litt gammel nå, men jeg bruker den ikke så veldig mye - det eneste den egentlig brukes til er å spille the sims 2.

 

Da jeg kjøpte den for 3 år siden var sims 2 akkuratt kommet ut, og jeg kjøpte denne maskinen og fikk beskjed om at den ville kunne spille det spillet.

 

Men jeg har faktisk endel problemer med det, det er slik at det "lagger" veldig, og ofte kan det henge seg.

 

Og ut ifra detjeg kan lese rundt om kring på nett, så har jeg alt jeg trenger.

 

I maskinen er det :

 

Intel pentium 4 3ghz

1024 mb RAM

Navida Geforce 8600 GT grafikk

 

Burde ikke dette taklet dette spillet egentlig?

Hvor kan feilen ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan,

 

Jeg har bare ett lite spørsmål her jeg :)

 

Det har seg slik at jeg har en PC som begynner å bli litt gammel nå, men jeg bruker den ikke så veldig mye - det eneste den egentlig brukes til er å spille the sims 2.

 

Da jeg kjøpte den for 3 år siden var sims 2 akkuratt kommet ut, og jeg kjøpte denne maskinen og fikk beskjed om at den ville kunne spille det spillet.

 

Men jeg har faktisk endel problemer med det, det er slik at det "lagger" veldig, og ofte kan det henge seg.

 

Og ut ifra detjeg kan lese rundt om kring på nett, så har jeg alt jeg trenger.

 

I maskinen er det :

 

Intel pentium 4 3ghz

1024 mb RAM

Navida Geforce 8600 GT grafikk

 

Burde ikke dette taklet dette spillet egentlig?

Hvor kan feilen ligge?

 

Den PC-en der er mer enn sterk nok til SIMS2. Prøv reinstall av Windows, så blir det nok bra!=) Og så legger du inn drivere til chipset, GPU, lydkort og all annen HW du kunne finne på å sette inn(i den rekkefølgen).

 

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Heisan,

 

Jeg har bare ett lite spørsmål her jeg :)

 

Det har seg slik at jeg har en PC som begynner å bli litt gammel nå, men jeg bruker den ikke så veldig mye - det eneste den egentlig brukes til er å spille the sims 2.

 

Da jeg kjøpte den for 3 år siden var sims 2 akkuratt kommet ut, og jeg kjøpte denne maskinen og fikk beskjed om at den ville kunne spille det spillet.

 

Men jeg har faktisk endel problemer med det, det er slik at det "lagger" veldig, og ofte kan det henge seg.

 

Og ut ifra detjeg kan lese rundt om kring på nett, så har jeg alt jeg trenger.

 

I maskinen er det :

 

Intel pentium 4 3ghz

1024 mb RAM

Navida Geforce 8600 GT grafikk

 

Burde ikke dette taklet dette spillet egentlig?

Hvor kan feilen ligge?

 

Den PC-en der er mer enn sterk nok til SIMS2. Prøv reinstall av Windows, så blir det nok bra!=) Og så legger du inn drivere til chipset, GPU, lydkort og all annen HW du kunne finne på å sette inn(i den rekkefølgen).

 

Lykke til=)

 

Tingen er at jeg har prøvd å reinnstallere før, men det har ikke hjulpet noe.. og ang drivere nr jeg ikke hvor jeg finner dette.. Og er det bare slik at hvis jeg finner det så trykker jeg bare på den så slettes det gamle og det nye legges inn automatisk?

Lenke til kommentar
Nå var vi flinke til å quote:P

 

Det er bare å gå enten på new hardware wizard eller device manager og oppdatere drivere. Hvis det ikke funker kan du se på sidene til produsenten=)

 

Hvordan finner jeg da ut hvilket hovedkort og slikt da? Og hvor finner jeg igjen drivere til alt dette? Har prøvd ett slik program jeg fikk beskjed om her på forumet, men det fungerte ikke veldig bra egentlig...

Lenke til kommentar
Nå var vi flinke til å quote:P

 

Det er bare å gå enten på new hardware wizard eller device manager og oppdatere drivere. Hvis det ikke funker kan du se på sidene til produsenten=)

 

Hvordan finner jeg da ut hvilket hovedkort og slikt da? Og hvor finner jeg igjen drivere til alt dette? Har prøvd ett slik program jeg fikk beskjed om her på forumet, men det fungerte ikke veldig bra egentlig...

 

start - søk etter device manager. gå inn der, og så ser du hovedkort og skjermkort og alt. drivere hjelper google deg med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...