Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs router tilkobling


Anbefalte innlegg

Har et helt enkelt spm da jeg ikke fant det andre plasser her. Jeg har routern som kom med internetten, og en trådløs router koblet etter den. det jeg lurer på, kan jeg koble den trådløse routern på huben istedet for imellom hovedroutern og huben? det jeg håper på å oppnå er at jeg har bare 1 modem jeg trenger å åpne porter for, men samtidlig at andre i huset skal få tilgang på nettet trådløst. er dette noe som lar seg gjøre? må jeg slå av dhcp på den trådløse routern isåfall?`er det noe annet jeg bør vite vis dette lar seg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar.

 

 

så vis jeg forsto deg rett så vil da hoved routern sørge for å gi ip til de som kobler til trådløst`? en kompis av meg som jeg spurte sa at det kommer til å bli 2 forskjellige lan, alt etter som hvordan du kobler deg på.

har en netgear wgr614 v4 som er den trådløse.

Lenke til kommentar

Ja meningen med å koble sånn er at den trådløse ruteren da bare oppfører seg som en HUB, altså er det hovedruteren som bestemmer og gir IP-adresser. Og du får bare ett LAN, og 1 plass åpne porter. Altså i hovedruteren.

 

Det er en god beskrivelse (FAQ) på dette en eller annnen plass på dette forumet men jeg finner det ikke igjen i farten. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...