Gå til innhold

Forsøk på nærkontakt - Blikk


Anbefalte innlegg

Heisan folket!

 

Jeg vil gjerne ha kritikk/feedback på dette bildet jeg tok av en venninne her en kveld. Hun er glad i å stille opp som modell for mine fotografiske utfoldelser og her er ett av resultatene.

 

Jeg vil gjerne ha feedback på komposisjonen, lysbruken og alt annet. Selv kunne jeg ønsket øyepartiet mer i fokus. Det er forholdsvis harde skygger under haken, men samtidig syns jeg dette bare forsterker bildet.

 

Men funker det? Hva mener du? Hva kunne vært gjort bedre eller annerledes for å fått ett enda bedre resultat?

 

//Jan Arild

 

 

d20459349a2e95e6eec100c760c3e714.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du setter selv fokus på en av de største svakhetene i bildet, at øynene nesten forsvinner ut av "fokus". Her må det noen grep til i etterbehandlingen for å få dem bedre frem. Andre kan sikkert komme med tekniske løsninger på det.

 

Beskjæringen synes jeg er helt grei. Jeg er også tilgivende til bakgrunnen, som jeg ikke finner forstyrrende. Andre kan ha annerledes oppfatning av det, siden bildet er arrangert.

 

Det som er verst er fargebalansen. Bildet er altfor varmt. Lunt og varmt er greit, men ikke slik som dette. Jeg finner fargebalansen litt ubehagelig, og den er også en av grunnene til at øynene forsvinner.

 

Det som er feil med bildet teknisk kan rettes opp i etterkant, og da kommer din venninne til å bli veldig fornøyd med en innrammet versjon i julegave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...