Gå til innhold

Hardware.no: [LØST] Dobbelt opp med artikler


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at HW.no "låner" artikler fra søstersidene og legger de ut på forsiden sin med link til den respektive søstersiden. Jeg kan forstå at dette kanskje hjelper til at leserne oppdager sider de ikke visste om fra før(amobil etc), men hvis du er såpass interessert i pc/mobil/kamera eller whatever, så kan du nok til å forstå at de linkene øverst på hver side sender deg til siden om mobil, spill eller foto. Så hva er egentlig poenget med å legge ut artiklene to ganger? Jeg syns det blir litt overkill. Dessuten heter det hardware.no og ikke "linker til alle sidene i hardware-nettverket fordi vi ikke har nok saker til å fylle ut forsiden vår selv.no".

 

Hvis dere mangler artikler(som det virker som dere gjør), kan dere få flere av deres ansatte til å gjøre ting som den hyggelige Herr Mastiff gjør. "Inside stories" om pc-bygging, modding etc. er en fin måte å få nye lesere, men jeg tror ikke det å legge artiklene på flere av sidene gjør mer enn å gjøre oss regelmessige besøkere litt irritert. Personlig, har jeg en fin rekke på min Firefox "Personlig verktøymappe". Diskusjon.no, amobil.no, hardware.no og gamer.no er de første på listen, og de kommer opp i sin egen "tab" hver gang jeg kommer meg på nett. ITavisen og andre sider kommer såklart også med i rekken. Problemet med dette "surfe-viset" er at nesten alle artiklene først kommer på ITavisen(eller dinside), og så på amobil, gamer e.l., og så til slutt på hardware. Hva dette skyldes skal jeg ikke spekulere i, men repetering, repetering og atter repetering er ikke akkurat det jeg søker.

 

Jeg legger også med et bilde fra diskusjon.no, som viser hva jeg mener. Problemet dobbeltlagring(redundans) er det første farefulle momentet jeg lærte om på IT-kurset på skolen. De sa at det skulle man unngå uansett hva som var behøvd for å klare det. Dere gjennomfører dobbeltlagring hver dag. Er det virkelig en bra ting for hardware-nettverket?

post-108681-1210258416_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg legger også med et bilde fra diskusjon.no, som viser hva jeg mener. Problemet dobbeltlagring(redundans) er det første farefulle momentet jeg lærte om på IT-kurset på skolen. De sa at det skulle man unngå uansett hva som var behøvd for å klare det. Dere gjennomfører dobbeltlagring hver dag. Er det virkelig en bra ting for hardware-nettverket?

Det er ikke snakk om noe dobbeltlagring.

De linker bare til enkelte artikler fra søstersidene, så når du trykker på en mobilartikkel på hardware.no, så kommer du til amobil.no.

 

Jeg synes det er veldig greit slik som det er nå, da det "binder søstersidene mer sammen".

Såklart bør det helst vært kun litt store saker som linkes til på søstersidene, slik som de fleste kan ha interesse av å se.

Hvis man ikke har en stor interesse av mobiltelefoner, så ser man ikke så ofte på amobil.no at man får med seg slike større artikkler på en annen måte.

 

Edit: Jeg ser nå plutselig (ja, jeg leser grundig alle innleggene før jeg poster) at jeg ikke har trengt å poste noe, men er godt å få luftet min mening likevel.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...