Gå til innhold

Kardio før frokost, en effektiv måte å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For ca 1 måned siden bestemte jeg meg får å gå ned i vekt. For å greie dette har jeg lagt om kostholdet, dvs at jeg har sluttet å spise godteri, drikker mye vann, noe melk, samt sykler 60 minutter annen hver dag. Over en god periode har jeg greid å kvitte meg med et par kilo, men i det siste har det sagt helt stopp. Jeg går ikke opp eller ned i vekt, men kjører fremdeles den sunne livsstilen. Litt skuffende mtp at jeg egentlig har veldig lyst å fortsette med junkfood.

Jeg har lest flere steder på nettet at kardiotrening (jogging/sykling) før frokost har en god forbrenningseffekt. Tenkte jeg skulle prøve dette, og bite det harde eplet med å trene før jobb om morgenen. Tror dere dette vil hjelpe?

En ting til: Stemmer det at kroppen forbrenner mer fett på personer med god kondiss når man står i ro?

Endret av petterpann
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har ingen hensikt å jogge før frokost. (Eneste måtte være å få det unnagjort tidlig på dagen, og slippe å tenke på det etter jobb/skole, men ingen helsegevinst).

Jo bedre form man er i, jo flere kcal brenner man. Ergo jo mer muskler, jo mer brenner man.

Google "gerilja cardio".

Skrevet

Hold deg til 3 ganger i uka. GK (Intervall, HIIT) er effektivt ikke bare pga det som skjer under økten, men fordi kroppen fortsetter å brenne i ettertid også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...