Gå til innhold

Ubuntu 8.04-, wine- og CS:CZ-problemer


Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte SP1 til Vista og lydkortet mitt ikke ville fungere lenger var min tid som trofast Microsoftslave offisielt over.

 

Jeg har nå brukt Ubuntu i 2 dager, har lært meg en del ved å tumle rundt i terminalen osv. Førsteinntrykket er ikke langt fra strålende, og om jeg bare får nødvendighetene til å fungere er alt i skjønneste orden for min del.

 

Jeg har forøvrig litt problemer med å få spilt Counter Strike Condition Zero via wine. Etter litt om og men får jeg nå startet det og alt i skjønneste orden, helt frem til jeg starter et spill. Mapet blir loadet, men alt låser seg i det load-indikatoren forsvinner og boksen med mapinfo dukker opp. Da fryser alt med et skjermbildet av mappet, infoboksen (forøvrig uten info) og knappen med "OK".

 

To ting:

- Hvordan løser jeg dette?

- Hvordan lukker jeg et program som låser seg? (har til nå trykket ctrl+alt+del og logget av og på..)

 

HW: Intel T5600 C2D @ 1,83GHz, nVidia GeForce Go7600 128MB, 2GB 667mhz ram

 

Alt av nettverkskort, lydkort, til og med TV-TUNEREN funker! :) Ingen vill jakt etter drivere som ved en fresh windowsinstallasjon nei..

 

*Lykkelig*

 

EDIT:

Nå lukker jeg programmer med ctrl+alt+F2, ps aux |grep "prosess", kill ... osv :) Lærer å gå mens jeg løper.. :p Løsning av CS-problemet mottas med takk! :)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men Gecko autoinstallerte når jeg startet CS første gang. :) Utover det har jeg ikke installert noe. Kanskje den fonts saken er en tanke også? Skal prøve det, takk for tipset! :)

 

sudo apt-get install msttcorefonts?

 

EDIT:

"msttcorefonts er allerede nyeste versjon", så da har nok det "blitt med" i en eller annen installasjon også. Merkelige greier dette..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...