Gå til innhold

HDPC - Duger dette til 1080p avspilling? [LØST]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor mye minne bør jeg gå for på grafikkortet?

Holder det med 256MB eller bør jeg gå for 512MB eller 1024MB?

Ser at 3850 kortet er bekreftet fra Shuttle at passer i kabinettet.

Det er 256MB versjonen, men antar at 512MB versjonen ikke er noe større/mye større.

*EDIT*

Eller ser ut som den er bredre pga en diger vifte, hmm..

Endret av NightReaper
Skrevet (endret)

bruk coreavc så trenger du ikke hardwaredekoding. coreavc bruker minimalt med resurser på 1080. Skal du ha et htpcskjermkort, så pass på å få et med hdmi ut som støtter de nye hdlydformatene.

har 2600 pro selv og det er egentlig sløsing med penger fant jeg ut senere

Endret av Admin'c
Skrevet

CoreAVC er en bra codec - til å være software-basert. Dog skal den gi noe dårligere bilde enn gode HW-baserte codecer som fra CyberLink og sikker InterVideo. Den vil og belaste CPU mer ( --> ---> ---> fare mer støy).

Skrevet

Hovedsaklig vil den bli brukt til film, men kan ikke nekte for at den kan bli nyttig som spillpc i ny og ne.

Takker for alle svar, tror jeg går for det oppsettet som nevnt over bare med 3850 i 256MB varianten.

Skrevet

kan du underbygge påstanden din? cpubruk på en q6600 er 25% med coreavc 1.6.5 mulig den nye versjonen er bedre, men har ikke fått oppgradert.

Når det kommer til bildekvalitet må du nesten bevise at hw dekoding er bedre.

Testet med en 1080i film i 1920x1080 er det vel

Skrevet

Dersom det er "påstanden" min om SW vs HW så kan du se utifra hvordan jeg uttrykker meg at dette ikke er en påstand, men uttalelse utifra hva jeg har lest. Selv ville jeg sikkert ikke sett forskjell, da jeg ikke er AV-fil. Beklager om det var diffust.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...