Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til recovery på laptop! løst


Anbefalte innlegg

XCOPY i ledetekst gjorde susen. :D

 

Heisann.

Har en Acer Aspire 5900 bærbar PC med Windows Vista.

Har nå et problem med å få startet den. Etter at Vista-loadesekvensen er ferdig, jobber PCen litt, så blir skjermen svart. Det eneste en kan gjøre er å bevege musa.

 

Det som har skjedd er at jeg hadde besøk av noen kompiser som lasta ned divere e-bøker, som tydligvis var infisert med et eller annet lurt noe. Fikk beskjed om at jeg hadde fått spyware før jeg restartet maskinen (da den ikke ville på igjen).

 

Har prøvd med systemgjenoppretting og fiksing av oppstartsproblem med Vista CD, uten hell.

 

Har tidligere hatt det samme problemet, at det kun kom svart skjerm med bevegelig mus etter loading. Dette skjedde på grunn av at PCen frøs og jeg måtte skru den av med å holde inne av-knappen.

Men alle gangene dette har skjedd har det fungert med systemgjenoppretting.

 

Noen som har gode forslag til hva jeg kan gjøre? Har en del filer på PCen som er ganske viktige. Har en ekstern disk, men den er også defekt.

 

Fungerer heller ikke med sikkermodus.

 

Takk på forhånd! :)

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Håper noen kan hjelpe meg nå, litt desperat.

 

- Har prøvd å installere Windows XP på en ekstern disk, men etter at filene er lagt på disken, og en skal boote til installasjonen, får jeg da blåskjer.

- Fikk ikke installert Vista på ekstern disk.

- Har sett litt på http://www.sysresccd.org/ Men har ikke skjønt så mye.. Får prøve litt mer på det.

 

Ingen som har noen andre program en kan boote fra for å få tilgang til disken og tatt backup til en ekstern disk?

 

Bootet med Ubuntu Live og fikk opp diskene, men får ikke åpnet de:

$LogFile indicates unclean shutdown (0, 0) Failed to mount '/dev/sda3': Operation not supported Mount is denied because NTFS is marked to be in use. Choose one action: 
Choice 1: If you have Windows then disconnect the external devices by clicking on the 'Safely Remove Hardware' icon in the Windows taskabar then shutdown Windows cleanly. 
Choice 2: If you don't have Windows then you can use the 'force' option for your own responsibility. For example type on the command line: 
mount -t ntfs-3g /dev/sda4/media/DATA -o force   Or add the option to the relevant row in the /etc/fstab file: /dev/sda3 /media/DATA ntfs-3g force 0 0

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...