Gå til innhold

Hjelp med lydalternativer - justere volum

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat installert Ubuntu 8.04 - i nok et forsøk på å få til en Linux-pc (første generasjons Macbook Pro - det meste kjører som bare fy!)

Men jeg sliter litt med lyd... Den spilles for så vidt av - men jeg får ikke til å justere volumet sånn enkelt.

Selve ikonet peker til Master på HDA Intel (Alsa Mixer). Det gjør også de egne volumtastene på MBP-en. Men om jeg skal regulere volum, må jeg over på Front, ikke Master (når jeg høyreklikker på volumikonet og velger "Open Volume Control".

Noen som har peil på en løsning på dette? :-)

Endret av hizzz
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har akkurat installert Ubuntu 8.04 - i nok et forsøk på å få til en Linux-pc (første generasjons Macbook Pro - det meste kjører som bare fy!)

Men jeg sliter litt med lyd... Den spilles for så vidt av - men jeg får ikke til å justere volumet sånn enkelt.

Selve ikonet peker til Master på HDA Intel (Alsa Mixer). Det gjør også de egne volumtastene på MBP-en. Men om jeg skal regulere volum, må jeg over på Front, ikke Master (når jeg høyreklikker på volumikonet og velger "Open Volume Control".

Noen som har peil på en løsning på dette? :-)

hvis du går inn på lydinstillinger kan du endre "forvalgt spor for mikser". altså endre hvilken enhet som styres av vanlig volumkontroll. sett den til front.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...