Gå til innhold

Alternativ til HTC? ActiveSync er et must

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Min arbeidsgiver benytter Exchange server, og følgelig er det Windows Mobile som gjelder for "proffbrukere". Vi har inntil nå benyttet HTC-telefoner, samt noen få eksemplarer av Nokias E-serie til mindre krevende brukere. Vi har stort sett brukt modellene S710, P4350 og TyTN. S710 er definitivt verst i klassen, og jeg går ut i fra at S730 ikke er særlig mye bedre. 3/4 av alle S710 har på et eller annet tidspunkt måtte sendes inn til service, vel og merke etter x antall resets. En gjenganger er at knappene ikke lenger responderer på trykk, eller enda bedre, vibreringsfunksjonen slår inn ved hvert eneste tastetrykk. Anrop kan ikke besvares, telefonsamtaler kuttes, dårlig batterikapasitet osv. osv. Yay!

Min erfaring med HTC-telefoner er altså heller dårlig. De merkeligste feil oppstår, og jevnt over er det dårlig kvalitet. Telefoner må inn på service rett som det er, og nå er jeg såpass lei at jeg vurderer å sjekke om gresset kan være grønnere på andre siden av HTC-gjerdet.

Jeg er tydeligvis ikke alene, og noen kropper borti USA har startet nettsiden HTC Class action til dette formål.

Jeg har kikket litt nærmere på bl.a. Samsung I780, som jo ser ut som den kan duge. De viktigste kriteriene er først og fremst stabilitet og ikke minst batterikapasitet. I og med mange ansatte reiser ganske mye, er batterikapasitet en viktig faktor. Det er også kjekt om vi kan velge mellom modeller som kan kategoriseres som Smartphone og PDA. Dette fordi flere ansatte har to telefoner, én telefon som fungerer hovedsaklig som telefon, og en annen PDA-lignende sak som benyttes til mer krevende oppgaver.

Sony Ericsson har også noen modeller som kan virke lovende, nå som de også har Activesync på enkelte modeller. Og husker jeg rett kommer det en Windows Mobile modell en eller annen gang i år.

Så, godtfolk, hva kan dere anbefale av profftelefoner med Activesync?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...