Gå til innhold

mediacenter + xbox360


Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke litt på det her men har ikke kommet frem til noen svar på mine spørsmål så håpet at noen her kunne hjelpe meg.

Problemet er at filmer jeg prøver å åpne på mediacenter på xbox ikke "støttes". Dette er xvid og divx.

De funker helt fint i mediacenter på pcen, men når jeg prøver å spille av gjennom xboxen.

Skal det ikke være støtte for divx og xvid nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke støtte for det via mediacenter.

MEN det er støtte for Xvid og Divx på Xbox 360 om du deler de fra pc med feks WMP11 eller annen software som kan dele film/musikk/bilder på et nettverk. Dette funker utmerket og jeg har benyttet meg av muligheten helt siden det ble mulig rett før jul i fjor.

 

Søker du på Google etter Xbox og divx eller xvid så finner du masse informasjon.

 

Arlendius

Lenke til kommentar
Ta en titt på http://tversity.com/home med den installert på PCen vil du kunne spille det meste av på din 360. Finnes en egen guide på nettsiden om hvordan du får til divx/xvid. Funker også mot PS3..

 

--

D-BlooD

Har ikke brukt TVersity på evigheter.

Alt du gjør er å installere Windows Media Player 11.

Velger media sharing mener jeg, huke av for X360 og voila!

Filmene legger du i "my shared videos" og alt av DivX/Xvid er klart til å streames på media bladet i X360.

Du trenger ikke engang å ha WMP11 oppe for å se på film etter du har gjort det.

 

Fins flere step-by-step guider om du søker, veldig veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Nei, ikke om du bruker WMP11 og bare skal spille av xvid eller divx filer. 360'en har dessverre ikke støtte for *.mkv (matroska container) filer selv om videoen "inne i containern" er i xvid/divx format, og så vidt jeg vet må disse gjøres en god del med før de er i et format som xboxen takler.

 

Arlendius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...