Slu Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Hallo! Jeg har et Wacom A5-tegnebrett, og ArtRage. Men jeg føler at jeg trenger flere og bedre artist programmer. Se på kunstnerne i Age of Conan-crewet ,- hvilket program bruker de til å male og tegne concept art og lignende? Painter? Photoshop? //Slu
Deliverium Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 De fleste bruker photoshop, noen bruker GIMP (opensource og gratis). Finnes også programmer som er laget bare for tegning med tegnebrett. Ville anbefalle photoshop da det er bra, finnes mye tutorials og er det alle proffe bruker (f.eks om du skal jobbe med dette osv)
anotherzen Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 (endret) photoshop er ikke noe tegneprogram, Corel Panter X (kjent som Corel Draw back in the day) er nok i en god del av startmenyen til mange artister rundt om i værden. Selv om man kan emulere noe av det Painter gjør i Photoshop, blir det som å sammenligne en traktor med en bil, de har to, om ikke helt forskjellige bruksområder. Man kan/skal seff suplementere Painter med Photoshop, for the perfect symbiotiske forhold Nå kommer det vel en del flames om at Photoshop er tegneprogram osv men det er det da altså ikke, ikke i henhold til topic. Man kan godt emulere tegne metoder og bruke filter og stuff for å få det til å se ekstremt bra ut. Men de hjelpe funksjonene, papirvalg, penselvalg og blyantvalg og tonnevis av andre funksjoner i Painter, utklasserer photoshop som et tegneprogram. Endret 4. mai 2008 av anotherzen
Slu Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Ja, det mener jeg også, som anotherzen sier her. Photoshop er vel kanskje litt mer designet for bilde-redigering og lignende. Jeg likte Painter, og fikk til og med en fullversjon av det med på tegnebrettet. Tror jeg skal holde meg til det. Eller ArtRage.
Haughty Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Mange bruker painter til å skisse opp og PS til å fargelegge / skyggelegge. Eller kjører fullt ut på Painter. Ellers er jo Alias Sketchbook også et ganske artig program. Der er ikke interface og 100 filtere i fokus, men det å skifte raskt mellom brushes / størrelse, farge osv i fokus. Ganske så behagelig =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå