Bamboozle86 Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Satser pa at dette ble riktig forum. Men hvordan far jeg fjerna IE fra pcen min? Drit irriterenes at IE popper opp nar jeg skal feks Lese mailen min via linken i msn. FF er satt som hoved leser. Noen tips? Takk!
Programvare Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Er du helt sikker på at Fx er satt som standard? Hvilket OS har du?
fatalicus Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Innstaler noe annet enn windows... seriøst... Du har muligheten under kontrollpanel->Legg til eller fjern programmer->Legg til / fjern windows-komponenter til å velge å fjerne Internet explorer (fjern merket i boksen ved siden av Internet explorer og velg neste. mulig du må ha windows CDen). Men selv om du gjør dette, så fjerner det kun snarveier osv til Internet explorer. IE ligger der fortsatt siden det er såpass integrert i OS-et, at å fjerne det er umulig uten at OS-et får store problemer. Det du kan gjøre, for å være 100% sikker på at FF er standard program, er å gå til kontrolpanel->legg til eller fjern programmer->Angi programtilgang og standardprogrammer. På den nederste av de tre i lista (Egendefinert) trykker du på pilene helt til høyre, og passer på at FF er valgt som standard der. MERK! dette gjelder for Windows XP! om du har gått over til Vista så må nok noen andre hjelpe deg, da jeg ikke har sunket så lavt til at jeg har gått over til det ennå.
Programvare Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Du kan ikke åpne mail-link i MSN i annet enn IE. Flott grunn til å begynne å bruke Pidgin. Funker akkurat som msn, bare at det er mye penere, enklere og brukervennlig. Ikke masse reklame rundt om på sidene osv. Hvis du vil bli kvitt errorer som "8720028" osv, er det bare å laste det ned og sette igang. Etter mine erfaringer vil jeg si at dette er programmet jeg omtrent aldri lukker, det bare ligger i tray og krever minimalt med ressurser. Du kan også være pålogga med flere accounter samtidig, noe jeg finner ekstremt hendig. Ikke minst at mail-link åpner seg i den nettleseren du bruker og ikke en annen! Så hvis du vil prøve noe enklere og bedre anbefaler jeg deg dette programmet på det aller varmeste.
fatalicus Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Du kan ikke åpne mail-link i MSN i annet enn IE. Flott grunn til å begynne å bruke Pidgin. Funker akkurat som msn, bare at det er mye penere, enklere og brukervennlig. Ikke masse reklame rundt om på sidene osv. Hvis du vil bli kvitt errorer som "8720028" osv, er det bare å laste det ned og sette igang. Etter mine erfaringer vil jeg si at dette er programmet jeg omtrent aldri lukker, det bare ligger i tray og krever minimalt med ressurser. Du kan også være pålogga med flere accounter samtidig, noe jeg finner ekstremt hendig. Ikke minst at mail-link åpner seg i den nettleseren du bruker og ikke en annen! Så hvis du vil prøve noe enklere og bedre anbefaler jeg deg dette programmet på det aller varmeste. Eller bare bruke Messenger Plus til å velge at linker skal åpnes i firefox. Messenger plus lar deg også sette mange andre spesial valg i messenger. Men pass på under innstalasjonen av messenger pluss, at du fjerner haken i valget om du vil legge inn reklame.
Bamboozle86 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 takker.. ble noe klokere. Har vista.. Sa da far jeg vel bare leve med IE innemellom da... :(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå