Gå til innhold

Problemer med å ta opp i Cubase 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kjøpte meg nytt lydkort forleden. NT Audio Kontrol 1. Den fungerer utmerket via Guitar Rig 3.

Når jeg prøver å ta opp i Cubase så ser det ut til å skje null og niks. Cubase sier den mottat lyd på måleren nede i hjørnet.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Kjøpte meg nytt lydkort forleden. NT Audio Kontrol 1. Den fungerer utmerket via Guitar Rig 3.

Når jeg prøver å ta opp i Cubase så ser det ut til å skje null og niks. Cubase sier den mottat lyd på måleren nede i hjørnet.

Noen som kan hjelpe?

Har du "armert" sporet for opptak? Altså trykket inn den knappen det står "R" på, på sporet?

Skrevet

Du kan jo prøve å importere en lydfil fra en cd f eks og se om det er lyd da? litt feilsøking bare :)

Du kan jo også sjekke at det er riktig kanal som er routa til sporet

Skrevet

Tre hakk over "inserts" på venstresiden finner du inputen. Du kan jo prøve deg frem med de forskjellige alternativene der. Jeg har bare to kanaler inn, så hos meg kan jeg velge mellom left og right.

Ellers kan du sjekke på "device" og "device setup" om du har valgt den rette driveren for lydkortet ditt,

Skrevet

Nå mottar Cubase lyd når jeg tar opp. Men effektene fra Guitar Rig ser ikke ut til å bli tatt opp,lyden blir helt clean bare.

Skrevet

hvis du huska på å kryssa av på at guitar rig også skulle være vst når du installerte, finner du den under "inserts". Hvis ikke, må du reinstallere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...