omern Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Hei alle sammen! Jeg er forholdsvis ny her, men registrerte meg pga èn spesiell ting idag! Jeg har nå i over 1 år hatt en destroyed stasjonær data, å levd på kjærringas laptop, å idag kom lønninga inn, så jeg tenkte at, NÅ skal jeg bestille meg pc! Så begynte jeg å tenke; stasjonær eller laptop!? Jeg grublet mye, å tok et rask impulsivt valg i laptop, iogmed at jeg har jo klart meg i et år med en litt sliten laptop, så det er vel greit nok? Men, nå, etter betalingen å bestillingen er gjort, så kommer tankene da vettu, var dette waste of money!? Jeg er en tidligere gamer, men har det siste året kun brukt pc til å se film, surfe, å nedlasting. Men jeg har jo lyst å ha muligheten til å spille også, hvis lysten kommer med et nytt heftig spill elns!! Så kommer saken, jeg bestilte meg Dell XPS 1530, T8300 2,4ghz, 800mhz fsb, 3mb l2 buffer Windows Vista Ultimate 15,4'' skjerm, med WXGA+ 1440x900 TFT skjerm med truelife 4096mb 667mhz dual channel ddr2 sdram 2x2048 250gb SATA 5400rpm nvidia geforce GO! 8600M GT 256MB Så dere eksperter, var dette et lurt valg av data, som jeg gjerne vil ha med litt rundt, spille de nermest kommende FM spillene, + kanskje tyngre spill som diverse skytespill(rainbow six vegas osv osv), starcraft 2 osv? å til surfing å se filmer osv, er dette et ok kjøp?!? trenger å bli beroliget, å det brennkvikt!! på forhånd, takk for svar!! Hele pc spec som vedlegg! omerns_pc_spec.txt Endret 1. mai 2008 av omern
Liddell Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Skal bestille akkurat samme selv når neste rabattkupong kommer. Når er din leveringsdato?
omern Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 på eller før 25 mai, lang tid, men jeg overlever! men noen experter her som kan gi meg et klokt svar angående maskinens muligheter, i forhold til mine ønsker?
Joddleif Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Hei! Det finns en egen tråd i forumet på over 100 sider om Dell XPS M1530. Du finner den her Poster du et innlegg der får du sikkert et bra svar:)
omern Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Hei! Det finns en egen tråd i forumet på over 100 sider om Dell XPS M1530. Du finner den her Poster du et innlegg der får du sikkert et bra svar:) joa, kikket litt der, men var vanskelig å finne et noenlunde klart svar på spm mitt der, for folk som meg som ikke er sååå hardcore liksom! så videre svar taes med stor takk!
simmm Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Når det gjelder FM, kan du regne med å spille fremtidige versjoner i mange år om ikke det skjer noe nytt. Disse spillene krever ikke all verden av maskinen din. Når det gjelder skytespill kan du ganske sikkert spille det som er ute på markedet nå, men jeg vil vel tro at om et års tid, vil det komme spill som du vil slite med. Jeg har en halvannet år gammel dell med halvparten så mye minne som deg, treigere prosessor, samt litt dårligere grafikkkort, og jeg spiller akkurat nå Bioshock, som akkurat går på min maskin. Gidder ikke prøve meg på mer ressurskrevende spill, da det neppe vil gå godt nok. Når det gjelder de spillene du nevner, vil jeg vel tro de kommer til å gå godt på maskinen din.
Fjonisen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Som det sies er det skjermkortet som kommer til å bli flaskehalsen -- det er jo som kjent her det oftest kniper i spill. Hvis du har planer om å bruke denne PCen som hovedmaskin i flere år fremover, og du har lyst til å kunne spille nye spill hele denne perioden, har du nok ikke gjort det smarteste valget. Da burde du heller gått for noe med GeForce 8700 eller aller helst 8800 grafikkort. Det kommer egentlig an på hvor mye du kommer til å spille og hvor langt tidsperspektiv du har.
omern Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Ja.. i ''flere'' år fremover er vel ikke helt tanken, men en stund ihvertfall. Spørsmålet er vel om den dataen er god for øyeblikket, å for spill som er kommende fremover, ikke i års-perspektiv da. Men det som egentlig kommer til å skje, er at dette er en desktop erstatter i øyeblikket, men at jeg iløpet av året kjøper inn en stasjonær! Men er dataen en god allrounder? spill, film, kanskje litt redigering, media center? har ikke så forferdelig peiling lenger skjø!
dotten☻ Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Ja den er en veldig bra allrounder, du har gjort et bra kjøp. Skal du ha bedre skjermkort enn det m1530 har må du enten opp i 17" eller gi i overkant av 17000 for en 15" Endret 1. mai 2008 av maxxi
zonko Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Du kan roe deg ned til hvilepuls med en gang, du skyter spurv med grovt kaliber med de kravene du ramser opp. Bare len deg tilbake og håp at Dell og Schenker er kjappe av seg om dagen. Endret 1. mai 2008 av zonko
omern Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 zonko; dagens svar.. deilig å høre at jeg har kjøpt en alright pc!! spurv med kanon, jeg får jo plutselig lyst å spille nye spill da, da er det jo godt å vite at man har maskineriet til å gjøre det! men sånn i det store å det hele, så er det x antall timer med fm som det går mest i! betalingen er gjort, å står at jeg får pcen den 25 mai, eller før.. noen andre som har et nyss om de pleier å levere før anslått dato? =) begynner å glede meg nå jeg
simmm Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg fikk min før tida. Skulle vel bruke to uker, men kom tiende dagen eller så
Liddell Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Hva med å bytte skjermkortet da? Hvilke skjermkort kan man få kjøpt som passer i XPS'en? Chattet med en Dell-mann som sa man kunne bytte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå