Gå til innhold

Spille inn spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å spille inn noen godbiter av spillene jeg spiller og legge noe av det på internett, jeg har prøvd Fraps men jeg mister så mye Fps når jeg starter innspillingen av spillene og filene blir alt for store til å brukes til noe som helst ( 30 sec blir ca 800MB ). kvaliteten er jo viktig og ,det er så mye video klipp på nett som ser så pikslert ut at det ikke er gøydt å se på. jeg har en sterk pc, pentium 3Ghz og 8800gt .

Noen som har erfaing med dette som kan komme med nyttige tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fraps er egentlig the way to go. Det at du mister mye FPS, kommer av at PCen din bruker endel resursjer på å ta opp det du "filmer".

Filstørrelsen kommer av at du ikke har komprimert / encodet filmfilen (.avi). Dette gjør du lettes ved å smelle det inn i Windows Movie Maker, for slik å sette sammen de klippene du skal bruke, og deretter "lagre" (render) filmen til det endelige produktet.

Det er mye å si om dette temaet, så annbefaler deg å prøve deg fram, eksperimenter litt med Windows Movie Maker, det fungerer fint nok for førstegangsbrukere. Fraps er det ledende verktøyet til å spille inn filmer, i mine øyne. Finnes andre programmer, men jeg husker ikke navnene på de. Når jeg har laget spill-filmer, var alltid fraps det beste alternativet.

Lykke til!

Skrevet
Jeg ønsker å spille inn noen godbiter av spillene jeg spiller og legge noe av det på internett, jeg har prøvd Fraps men jeg mister så mye Fps når jeg starter innspillingen av spillene og filene blir alt for store til å brukes til noe som helst ( 30 sec blir ca 800MB ). kvaliteten er jo viktig og ,det er så mye video klipp på nett som ser så pikslert ut at det ikke er gøydt å se på. jeg har en sterk pc, pentium 3Ghz og 8800gt .

eneste grunnen til at de blir så store er pga du har demo versjon , få full versjone å en video på 3min er 1-5megabyte + du mister ikke like mye fps

Skrevet
jeg har en sterk pc, pentium 3Ghz og 8800gt .

Vil ikke akkurat si at Pentium 3 GHz er en så veldig sterk prosessor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...