Gå til innhold

Banned, for hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er jo tydlig at det står at det kun er mot den kontoen som er i vinden men erfaringene viser det motsatte da flere har mister flere kontoer og bare jukset på en.

Ett kontosalg firma betalte med samme visa på mange kontoer etter at de var kjøpt opp. Etter å ha solgt disse kontoene til random folk over hele verden så ble en bannet for noe ulovlg og sammtidig fikk dem tilbakemeldinger fra de andre som hadde kjøpt konto om at dem ble bannet for samme grunn. Selskapet "tror" da at eneste sammenheng er samme betalingsmåte den mnd som gjorde det og har endret praksis til kun Gamecards nå mens de har kontoene før de selges vidre.

Endret av War
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående VISA kort, så stemmer det helt og holdent.

Jeg botter endel, og bruker bare GC's.

Det er en ganske stor "vitenskap" i hva blizzard banner og ikke banner.

Slik som det ser ut nå, har du logget inn med en konto som er "flagget" for ulovligheter ( som Botting, speedhacking etc ) så blir alle andre kontoer logget inn via den samme installen berørt.

Skrevet
Hei hei, våkna nettop å skulle logge inn å fant ut at min konto var banned:

Greetings,

We are writing to inform you that we have, unfortunately, had to cancel your World of Warcraft account:

Account Name: .....

Type of Violation: Involvement in online trading activities

Investigation Concluded: 28/04/2008

Consequences for Account: Account Cancellation

It is with regret that we take this type of action, however, it is in the best interest of the World of Warcraft community as a whole, and for the integrity of the game, that your access to the World of Warcraft servers be cancelled.

Online trading refers to the exchange of in-game content for real world money, and includes, but is not limited to, the sale or purchase of gold, the sale or purchase of experience in the form of powerlevelling, and the sale or purchase of honor points, reputation or items.

Account access is the responsibility of the account owner and account sharing is against our Terms of Use (http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html). Therefore, should you believe someone other than yourself (the account owner) has committed this violation of the Terms of Use with your account, these sanctions would still apply, as our action is taken against the account, not the individual.

If you wish to review our current Rules and Polices, they can be found at:

http://www.wow-europe.com/en/policy/

Det står online trading activities, som i hva?

Jeg har ikke trada noe ingame for ekte penger eller kjøpt noe som helst :S

Så lurer derfor på om Blizzard bare kan ha tatt feil acc? Og om det er noen måte å få den tilbake på?

Snakket nettopp med en GM om å trade gull mellom accounter og med andre venner osv, og de sa som følgende:

hvis du trader gull til hvem som helst vil du IKKE bli bannet om gullet er skaffet på en LOVELIG måte..

Skrevet (endret)

Vel, ikke vær så sikkert på det Moonshield.

En i guildet mitt fikk perm ban fordi en kompis av han kjøpte playtime til han. Han hadde 3 characters med fullt season3. Deprimerende.

edit: Kompisen bor i et annet land, men det bør absolutt ikke ha noe å si.

Endret av Bjørshol
Skrevet

En i guildet mitt fikk perm ban fordi en kompis av han kjøpte playtime til han. Han hadde 3 characters med fullt season3. Deprimerende.

3charrs med seasons 3 er deprimerende...

trader gull? snakk norsk. hva vill det si å trade gull? selge det for penger eller gi det til folk. trada med folk å gi de gull e lov lol.. tror du chinese farmers hacker til seg pengene ? nei de grinder.

Skrevet

trader gull? snakk norsk. hva vill det si å trade gull? selge det for penger eller gi det til folk. trada med folk å gi de gull e lov lol.. tror du chinese farmers hacker til seg pengene ? nei de grinder.

Feil. De fleste ''Chinese farmers'' hacker kontoen din. Alle som går inn på de sidene som blir reklamert i trade channel, blir som oftest hacket. Det er ganske vanskelig nå for tiden å bruke en bot, det er veldig lett å bli gjennomskuet, å folk nøler ikke med å rapportere de inn. GM'ene er flittig å jobbe imot botting, har selv rapportert titals bottere, 9/10 gangene har GM kommet å bannet botteren innen 10 minutter.

Skrevet

Feil. De fleste ''Chinese farmers'' hacker kontoen din. Alle som går inn på de sidene som blir reklamert i trade channel, blir som oftest hacket. Det er ganske vanskelig nå for tiden å bruke en bot, det er veldig lett å bli gjennomskuet, å folk nøler ikke med å rapportere de inn. GM'ene er flittig å jobbe imot botting, har selv rapportert titals bottere, 9/10 gangene har GM kommet å bannet botteren innen 10 minutter.

TULL!!!!!!! jeg har brukt fishingbot i mange dager i strekk , kjøpe gull og lvling. aldri bannet. og vet om mange kompiser som har kjøpt gull

Skrevet
GM'ene er flittig å jobbe imot botting, har selv rapportert titals bottere, 9/10 gangene har GM kommet å bannet botteren innen 10 minutter.

Her ser jo alle at du lyver. Sannsynligvis har en god del av folkene her prøvd dette, og sett bottene fortsette i mangfoldige dager etterpå.

Hvis du tror at det er så lett for GMene å banne, så tar du jo sinnsykt feil. For det første så håndteres ikke bans direkte av GMene, men linjen bak dem. Folk som boter blir etterforsket av "andre linje", og de er de som til slutt ender opp med å utestenge spillere.

Skrevet

Kan også avkrefte myten om at man blir banna for kjøp av gull.

Vet om flere som har kjøpt gull mang en gang. Til og med RL venner som har falt for fristelsen ved kjøp av mount, grinda professions etc. INGEN av dem har noensinne hørt et ord fra Blizzard. En jeg spilte med tidligere har nok kjøpt (uten å overdrive) opp mot 100k i løpet av over tre år han har spilt.

Samme gjelder folk som bruker bot. Rapporterte en over flere dager fordi den farma quest mobs jeg trengte. Ga opp questen til slutt og fortsatte andre steder.

Etter ca en måneds tid besøkte jeg stedet igjen med en annen char og boten var der enda.

Skrevet

Sweet Lord, hold dere on topic a. Ingen vet helt sikkert hva Blizzard banner for, og man vet ikke helt sikkert hva den som har blitt banna har gjort. Det varierer helt sikkert fra GM til GM hvilke grunner som fører til ban og.

On topic: Jeg har kjøpt gull en gang, i 2006 tror jeg det var. Har ikke hørt noe ang. det. Har derimot blitt banna for map/terrain/bug exploiting i BG, dog jeg ikke kan en eneste exploit noe som helst sted. Og hadde kun kjørt AV og AB dagen før. Ikke noen gode muligheter til exploits der inne, så vidt jeg vet.

Så ban's kan komme feil! Det er faktisk mulig. Men jeg fikk min låst opp igjen etter at jeg spurte om hvorfor. Fikk ikke svar, men den ble låst opp igjen.

Shit happens rett og slett :(

Skrevet

Du har rett i at de får mest gull fra å hacke kontoer og feil i at det er lett å bli tatt for botting. Det er folk som har bottet mange characters til 70 uten å bli banna. Man må bare være forsiktig, ikke gå ifra pcen i flere timer osv.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det spørs helt klart HVOR man botter, og hvilken kvalitet det er på botten. Botter man på steder der det knapt er folk så er åpenbart muligheten for å bli tatt mye mindre enn hvis man gjør det i Ironforge eller Orgrimmar (eksempel, ikke at noen ville ha gjort DET.)

Skrevet

Hei

Jeg ble bannet idag jeg også, mista min 70 elemental shaman idag. Hadde en 70 paladin der også.

Hadde bottet begge to så og si fra 0-70 for så og spille aktivt med dem i karazhan etc.

Bottet litt ekstra på shamanen min siste 2-3 ukene for å ha 75 000 honor til season 4. hehe. det har fungerte knirkefritt frem til nå. Har botta en 70 warr, 70 hunter, 70 pala, dusin med low levels fra 10-40. Mistet bare en av mine 3 kontoer.

Jeg har bottet fordi jeg er dritt lei grinden og har lyst til å ha tid til andre ting, s¨å derfor lot jeg botten sto på mens jeg var på jobb eller lå og sov. så kunne jeg et par ganger i uka kose meg med raiding og pvping sammen med kamerater.

en kamerat av meg hadde spilt legit en 70 pala som han sikkert har 100 days + played på. han var hard core back in the days og var rank 14. i de siste 3 mnd har han spilt hunter sammen med meg og han botta litt for noen uker siden for å skrape sammen litt gull for consuamanbles til kara etc. så da er han gone også

en annen kamerat som botta mye, mista en level 70 druid og en 70 mage, og en annen kamerat mista sin 70 mage og 70 priest.

Alle jeg kjenner i real life har kjøpt wow gold, og det er ikke få, jeg jobbet i et callcenter med en del gamere, samtlige der kjøpte wow gold.

nå har jeg sett litt på forumene og det virker som rundt 500 - 600 000 kontoer er blitt bannet. Regner med en del high end guilds har mistet sine main tanker eller andre imba geared guild members, som kanskje har bottet litt på en alt pga de allerde spiller 4-6 ganger i uken og ikke gidder tanken på mer grinding.

Nå som age of conan er like rundt hjørnet kommer alle mine kamerater til å kansellere våre andre accounts og starte med AoC, og som jeg nevnte over er det ikke så jævlig kult å miste noen av sine faste raidere og som de nå må replace ved å farme opp gear til en ny tank el l.

Det var egentlig det jeg hadde å si, jeg og mine kamerater ble banned og vi driter i det:) nå legger jeg ut mine 70 warr, 70 druid 70 hunter for salg for slikk og ingenting, kjøper meg to kasser pils og koser meg med aoc-

heads will roll.

Skrevet

Sylkvass, tusen takk... Du gjør nå WoW til et bedre spill, håper vi aldri får se deg igjen :)

Og respekt til deg for at du er så tøff at du står fram som villain nr 1 her på forumet!

Bonus quest: Spot the sarcasm...

Skrevet

Ble nettopp banna for botting. Botta fishing på en character fra lvl 170-210.

Kjenner minst 5 stykker som også har fått kontoene sine bannet.

Skrevet
Ble nettopp banna for botting. Botta fishing på en character fra lvl 170-210.

Kjenner minst 5 stykker som også har fått kontoene sine bannet.

Da er dere spik spenna tette alle 6. Om dere er dumme nok til å ikke sitte ved maskinen når dere botter kan dere jo skylde dere selv? Jeg testa det, dog synes det var altfor tregt til å si det er verdt bryet - men en ting er sikkert; om man presterer å bli bannet for botting har man virkelig bæsja på leggen. Det kommer store og ufyselige alarmlyder om en spiller er i nærheten, når noen snakker til deg, om noen følger etter deg og sist men ikke minst om en GM snakker til deg.

Banned for fishbotting = gg ;)

Skrevet

Så ser det jo ut til at de har en razzia for tiden :)

Personlig synes jeg dette er flott, jeg ble litt skuffet etter manglende handing fra Blizzard sin side i ettertid av den bluepost på US forums hvor de proklamerte strenge tiltak mot bots og afking. Jeg tror dette har en preventiv effekt hos de som ønsker å spille WoW, samtidig som de kanskje har innsett at antall abonnenter ikke alltid er aller viktigst.

Blizzard går en utfordrende tid i møte, med både AoC og Warhammer Online. Jeg tror det beste de kan gjøre er å ta noen grep for å forbedre spillopplevelsen for de som føler spillet ødelegges av spillere som ikke har til hensikt å følge spillereglene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...